RPH MINGGU KE 32.
Hari/Tarikh :
4.8.2014/Isnin
Tingkatan :
6AK5
Masa :
70 minit
Mata Pelajaran :
Seni Visual 3
Unit Pembelajaran :
Projek Kajian Seni Visual 970/3.
Aktiviti :
Penghasilan Karya: lakaran perkembangan idea-kajian warna
Objektif :
pelajar dapat mengaitkan tema kajian dengan imej dan warna.
Prosedur :
1.penerangan guru-kaitan warna dan tema kajian
2.perbincangan dengan guru –kesesuaian tema
dengan pemilihan
Warna.
3.menunjuk contoh jenis warna cetakan.
BBM :
drawing book,internet, buku color harmony,
Refleksi :
ramai pelajar memutuskan hanya menggunakan 3 warna sahaja.
*************************************************************************************
Hari/Tarikh :
4.8.2014/Isnin
Tingkatan :
6RK5
Masa :
70 minit
Mata Pelajaran :
Seni Visual 1
Unit Pembelajaran :
Kandungan dan Konteks
Objektif :
1.Pelajar memahami maksud “makna” dan dapat membuat analisisnya.
Aktiviti Pembelajaran :
Makna –melibatkan budaya,kepercayaan,dan persekitaran.
Prosedur :
1.Penerangan oleh guru.
2.sesi soal jawab.
3.mencatat isi-isi penting.
BBM :
Kamus Dewan Bahasa dan Pustaka,buku rujukan Seni Visual STPM.
Refleksi :
pelajar dapat memberi definisi “makna” dari sudut budaya,kepercayaan
dan persekitaran.
*************************************************************************************
Hari/Tarikh :
5.8.2014/Selasa
Tingkatan :
6AK5
Masa :
70 minit
Mata Pelajaran :
Seni Visual 3
Unit Pembelajaran :
Projek Kajian Seni Visual 970/3.
Aktiviti :
Penghasilan Karya: lakaran perkembangan idea-kajian warna
Objektif :
pelajar dapat mengaitkan tema kajian dengan imej dan warna.
Prosedur :
1.penerangan guru-kaitan warna dan tema kajian
2.perbincangan dengan guru –kesesuaian tema
dengan pemilihan
Warna.
3.pelajar membuat mewarna lakaran berdasarkan
kajian warna yang
Telah diperbincangkan.
BBM :
drawing book,internet, buku color harmony,
Refleksi :
pelajar diminta untuk membuat 4 lakaran kajian warna.
*************************************************************************************
Hari/Tarikh :
5.8.2014/Selasa
Tingkatan :
6RK5
Masa :
70 minit
Mata Pelajaran :
Seni Visual 1
Unit Pembelajaran :
Kandungan dan Konteks
Objektif :
1.Pelajar memahami maksud “fungsi” dan dapat membuat analisisnya.
Aktiviti Pembelajaran :
fungsi –melibatkan nilai estetika dan praktikal.
Prosedur :
1.Penerangan oleh guru.
2.sesi soal jawab.
3.mencatat isi-isi penting.
BBM :
Kamus Dewan Bahasa dan Pustaka,buku rujukan Seni Visual STPM.
Refleksi :
pelajar dapat memberi definisi “fungsi” dari segi estetika dan pratikal.
*************************************************************************************
Hari/tarikh :
Selasa/5.8.2014
Tingkatan :
4K6
Masa :
70 minit
Mata Pelajaran :
PSV
Unit Pembelajaran :
Reka Bentuk Persekitaran.
Objektif :
Murid-murid mengetahui dan memahami prinsip asas Hiasan Dalaman
seperti
fungsi,ruang,kedudukan,pencahayaan,pengudaraan dan
pergerakan.
Aktiviti Pembelajaran :
Hiasan Dalaman-Lakaran ruang tamu.
Prosedur :
1.sambungan membuat mewarna lakaran hiasan dalaman.
BBM :
majalah hiasan dalaman-anjung seri,impianan.
Refleksi :
pelajar memahami elemen dalam
Seni hiasan dalaman.
************************************************************************************
Hari/Tarikh :
6.8.2014/Rabu
Tingkatan :
6RK5
Masa :
70 minit
Mata Pelajaran :
Seni Visual 1
Unit Pembelajaran :
Kandungan dan Konteks
Objektif :
1.Pelajar memahami maksud “fungsi” dan dapat membuat analisisnya.
Aktiviti Pembelajaran :
fungsi –melibatkan nilai estetika dan praktikal.
Prosedur :
1.Penerangan oleh guru.
2.sesi soal jawab.
3.mencatat isi-isi penting.
BBM :
Kamus Dewan Bahasa dan Pustaka,buku rujukan Seni Visual STPM.
Refleksi :
pelajar dapat melengkapkan nota makna dan fungsi .
*************************************************************************************
Hari/tarikh :
Rabu/6.8.2014
Tingkatan :
4K6
Masa :
70 minit
Mata Pelajaran :
PSV
Unit Pembelajaran :
Reka Bentuk Persekitaran.
Objektif :
Murid-murid mengetahui dan memahami prinsip asas Hiasan Dalaman
seperti
fungsi,ruang,kedudukan,pencahayaan,pengudaraan dan
pergerakan.
Aktiviti Pembelajaran :
Hiasan Dalaman-Lakaran ruang tamu.
Prosedur :
1.sambungan membuat mewarna lakaran hiasan dalaman.
BBM :
majalah hiasan dalaman-anjung seri,impianan.
Refleksi :
pelajar memahami elemen dalam
Seni hiasan dalaman.
************************************************************************************
Hari/Tarikh :
7.8.2014/Khamis
Tingkatan :
6AK5
Masa :
70 minit
Mata Pelajaran :
Seni Visual 3
Unit Pembelajaran :
Projek Kajian Seni Visual 970/3.
Aktiviti :
Penghasilan Karya: lakaran perkembangan idea-kajian warna
Objektif :pelajar
dapat mengaitkan tema kajian dengan imej dan warna.
Prosedur :
1.penerangan guru-kaitan warna dan tema kajian
2.perbincangan dengan guru –kesesuaian tema
dengan pemilihan
Warna.
3.pelajar
mewarna lakaran berdasarkan
kajian warna yang
Telah diperbincangkan.
BBM :
drawing book,internet, buku color harmony,
Refleksi :
pelajar diminta untuk membuat 4 lakaran kajian warna.
*************************************************************************************
Hari/tarikh :
Khamis/7.8.2014
Tingkatan :
4K6
Masa :
70 minit
Mata Pelajaran :
PSV
Unit Pembelajaran :
Reka Bentuk Persekitaran.
Objektif :
Murid-murid mengetahui dan memahami elemen reka bentuk hiasan
Dalaman.
Aktiviti Pembelajaran :
Seni Reka Bentuk hiasan dalaman.
Prosedur :
1.sambungan mewarna lukisan rekaan hiasan dalaman.
BBM :
majalah hiasan dalaman-anjung seri,impianan.
Refleksi :
pelajar memahami elemen dalam
Seni hiasan dalaman.
************************************************************************************
Hari/Tarikh :
7.8.2014/Khamis
Tingkatan :
6RK5
Masa :
70 minit
Mata Pelajaran :
Seni Visual 1
Unit Pembelajaran :
Kandungan dan Konteks
Objektif :
1.Pelajar memahami maksud “fungsi” dan dapat membuat analisisnya.
Aktiviti Pembelajaran :
fungsi –melibatkan nilai estetika dan praktikal.
Prosedur :
1.Penerangan oleh guru.
2.sesi soal jawab.
3.mencatat isi-isi penting.
BBM :
Kamus Dewan Bahasa dan Pustaka,buku rujukan Seni Visual STPM.
Refleksi :
pelajar dapat memberi contoh fungsi seni dari segi estetika
dan praktikal.
*************************************************************************************
Hari/Tarikh :
8.8.2014/Jumaat
Tingkatan :
6AK5
Masa :
70 minit
Mata Pelajaran :
Seni Visual 3
Unit Pembelajaran :
Projek Kajian Seni Visual 970/3.
Aktiviti :
Penghasilan Karya: lakaran perkembangan idea-kajian warna
Objektif :pelajar
dapat mengaitkan tema kajian dengan imej dan warna.
Prosedur :
1.penerangan guru-kaitan warna dan tema kajian
2.perbincangan dengan guru –kesesuaian tema
dengan pemilihan
Warna.
3.pelajar
mewarna lakaran berdasarkan
kajian warna yang
Telah diperbincangkan.
BBM :
drawing book,internet, buku color harmony,
Refleksi :
5 orang pelajar yang telah menyiapkan kajian warna.masih ada
6 calon yang masih belum cukup jumlah kajian
warna.
*************************************************************************************
No comments:
Post a Comment