RPH MINGGU Ke 29
Hari/Tarikh :
Isnin/15.7.2013
Tingkatan :
6RK5
Mata Pelajaran :
Seni Visual 970/1
Masa :
70 minit
Unit Pembelajaran :
Penaungan.
Obj/Hasil Pembelajaran :1)Menjelaskan
hubungan hasil seni dengan penaungan.
Aktiviti :Pengertian
Penaungan dan sejarah ringkas penaungan.
Prosedur :
1.penerangan tajuk oleh pelajar.
2. sesi soal jawab dengan pelajar.
3.pelajar mencatat nota.
BBM :
buku rujukan seni visual STPM.
Refleksi :
pelajar telah menyiapkan nota masing-masing.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Hari/Tarikh :
Isnin/15.7.2013
Tingkatan :
5K8
Mata Pelajaran :
PSV
Masa :
70 minit
Unit Pembelajaran :
Penghasilan Seni Visual
Obj/Hasil Pembelajaran :
1.menginterpretasi maklumat dan memperkembangkan
Daya imaginasi melalui eksprimentasi
gayaan.
2.menghasilkan karya 2D dan 3D dengan
menggunakan
Alat, bahan yang sesuai.
Aktiviti Pembelajaran :
Rekabentuk Grafik.
Prosedur :
1.pelajar mewarna papan peraga masing-masing dengan
Warna pelaka putih sebagai dasar.
2.guru membimbing pelajar teknik mewarna
menggunakan warna akrilik.
BBM :
warna akrilik
Refleksi :
sapuan warna akrilik kuranng kemas,
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Hari/Tarikh :
Selasa/16.7.2013
Tingkatan :
6RK5
Mata Pelajaran :
Seni Visual 970/1
Masa :
70 minit
Unit Pembelajaran :
Penaungan
Obj/Hasil Pembelajaran :1)Pelajar
Dapat mengetahui institusi dan individu yang membantu
Memperkembangkan seni visual di Malaysia.
Aktiviti :
Penaungan Individu dan Institusi
Prosedur :
1.perbincangan bersama guru dan pelajar.
2. sesi soal jawab bersama pelajar
3.mencatat nota
BBM :
buku rujukan seni visual STPM.
Refleksi :
pelajar mengetahui kewujudan institusi yang menyumbangkan
Kepada perkembangan seni visual di Malaysia.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Hari/Tarikh :
Selasa/16.7.2013
Tingkatan :
6AK5
Mata Pelajaran :
Seni Visual 970/3
Masa :
70 minit
Unit Pembelajaran :
Penghasilan Karya.
Obj/Hasil Pembelajaran :
1.Calon dapat menghasilkan karya berdasarkan idea/kemahiran
sendiri.
Aktiviti Pembelajaran :
Kajian Visual-subjek untuk pengkaryaan dan perekaan.
Prosedur :1.pelajar
membuat kajian subjek mengikut tema masing-masing.
2. pelajar membuat lakaran imej dengan
menggunakan pensel.
BBM :
Lattop(power point) contoh-contoh gambar rumah tradisi,jenis-
Jenis pokok,gambar figura.contoh-contoh
symbol lakaran landskap.
Majalah rekabentuk Laman.
Refleksi :
lakaran plan calon mengikut skala yang telah diperbincangkan.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Hari/Tarikh :
Rabu/16.7.2013
Tingkatan :
5K8
Mata Pelajaran :
PSV
Masa :
70 minit
Unit Pembelajaran :
Penghasilan Seni Visual
Obj/Hasil Pembelajaran :
1.menginterpretasi maklumat dan memperkembangkan
Daya imaginasi melalui eksprimentasi
gayaan.
2.menghasilkan karya 2D dan 3D dengan
menggunakan
Alat, bahan yang sesuai.
Aktiviti Pembelajaran :
Rekabentuk Grafik.
Prosedur :
1.pelajar mewarna papan peraga yang telah siap digam.
BBM :
pembaris,strawboard,pisau NT,warna PELAKA,warna
Akrilik.
Refleksi :
sapuan warna kurang kemas,ada yang terlalu nipis dan warna
Terkeluar dari garisannya.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Hari /Tarikh :Rabu/16.7.2013
Tingkatan :
6AK5
Mata Pelajaran :
Seni Visual 970/3
Masa :
70 minit
Unit Pembelajaran :
Penghasilan Karya.
Obj/Hasil Pembelajaran :
1.Calon dapat menghasilkan karya berdasarkan idea/kemahiran
sendiri.
Aktiviti Pembelajaran :
Kajian Visual-subjek untuk pengkaryaan dan perekaan.
Prosedur :1.pelajar
membuat kajian subjek mengikut tema masing-masing.
2.
pelajar membuat lakaran imej dengan menggunakan pensel.
BBM :
Lattop(power point) contoh-contoh gambar rumah tradisi,jenis-
Jenis pokok,gambar figura.contoh-contoh
symbol lakaran landskap.
Majalah rekabentuk Laman.
Refleksi :
perspektif lukisan kurang kemas bagi calon perekaan.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Hari/Tarikh :
Khamis/18.7.2013
Tingkatan :
6RK5
Mata Pelajaran :
Seni Visual 970/1
Masa :
70 minit
Unit Pembelajaran :
Bentuk Karya Seni Visual
Obj/Hasil Pembelajaran :
Calon seharusnya dapat:-
Menganalisis subjek, aspek aspek formal,
Kandungan dan konteks yang membentuk kesatuan dalam
sesebuah karya atau rekaan.
Aktiviti :
Subjek.
Prosedur :
1.pembentangan oleh kumpulan pelajar
2. sesi soal jawab bersama pelajar
3.mencatat nota
BBM :
buku rujukan seni visual STPM.
Refleksi :
pelajar dapat menjelaskan contoh-contoh subjek
yang terdapat
Dalam beberapa karya artis tempatan.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Hari/Tarikh :
Khamis/18.7.2013
Tingkatan :
6AK5
Mata Pelajaran :
Seni Visual 970/3
Masa :
70 minit
Unit Pembelajaran :
Penghasilan Karya.
Obj/Hasil Pembelajaran :
1.Calon dapat menghasilkan karya berdasarkan idea/kemahiran
sendiri.
Aktiviti Pembelajaran :
Kajian Visual-subjek untuk pengkaryaan dan perekaan.
Prosedur :1.pelajar
membuat kajian subjek mengikut tema masing-masing.
2.
pelajar membuat lakaran imej dengan menggunakan pensel.
BBM :
Lattop(power point) contoh-contoh gambar rumah tradisi,jenis-
Jenis pokok,gambar figura.contoh-contoh
symbol lakaran landskap.
Majalah rekabentuk Laman.
Refleksi :
calon masih lagi membuat lukisan plan yang mengikut skala yg
Telah diperbincangkan.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Hari/Tarikh :
Jumaat/19.7.2013
Tingkatan :
5K8
Mata Pelajaran :
PSV
Masa :
70 minit
Unit Pembelajaran :
Penghasilan Seni Visual
Obj/Hasil Pembelajaran :
1.menginterpretasi maklumat dan memperkembangkan
Daya imaginasi melalui eksprimentasi
gayaan.
2.menghasilkan karya 2D dan 3D dengan
menggunakan
Alat, bahan yang sesuai.
Aktiviti Pembelajaran :
Rekabentuk Grafik.
Prosedur :
1.pelajar memperkemaskan artifak dan folio.
2.pelajar menghantar artifak dan folio kepada
guru.
BBM :
clear spray.
Refleksi :
hanya seorang calon tidak menghantar artifak( terlibat dalam
Kemalangan )
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Hari/Tarikh :
Jumaat/19.7.2013
Tingkatan :
6RK5
Mata Pelajaran :
Seni Visual 970/1
Masa :
70 minit
Unit Pembelajaran :
Bentuk Karya Seni Visual
Obj/Hasil Pembelajaran :
Calon seharusnya dapat:-
Menganalisis subjek, aspek aspek formal,
Kandungan dan konteks yang membentuk kesatuan dalam
sesebuah karya atau rekaan.
Aktiviti :
Hal Benda
Prosedur :
1.pembentangan oleh kumpulan pelajar
2. sesi soal jawab bersama pelajar
3.mencatat nota
BBM :
buku rujukan seni visual STPM.
Refleksi :
contoh-contoh yang diberi kurang jelas.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Hari/Tarikh :
JUmaat/19.7.2013
Tingkatan :
6AK5
Mata Pelajaran :
Seni Visual 970/3
Masa :
70 minit
Unit Pembelajaran :
Penghasilan Karya.
Obj/Hasil Pembelajaran :
1.Calon dapat menghasilkan karya berdasarkan idea/kemahiran
sendiri.
Aktiviti Pembelajaran :
Kajian Visual-subjek untuk pengkaryaan dan perekaan.
Prosedur :1.pelajar
membuat kajian subjek mengikut tema masing-masing.
2.
pelajar membuat lakaran imej dengan menggunakan pensel.
BBM :
Lattop(power point) contoh-contoh gambar rumah tradisi,jenis-
Jenis pokok,gambar figura.contoh-contoh
symbol lakaran landskap.
Majalah rekabentuk Laman.
Refleksi :
calon masih lagi membuat lukisan plan yang mengikut skala yg
Telah diperbincangkan.
No comments:
Post a Comment