RPH Minggu Ke 28
Hari/Tarikh :
Isnin/8.7.2013
Tingkatan :
6RK5
Mata Pelajaran :
Seni Visual 970/1
Masa :
70 minit
Unit Pembelajaran :
Peranan Sosiologi
Obj/Hasil Pembelajaran :1)menganalisis
dan menjelaskan potensi pengkaryaan
Dan perekaan dalam aspek komersial.
Aktiviti :Pengeluaran
dan Komersial.
Prosedur :
1.perbincangan bersama guru dan pelajar.
2. sesi soal jawab bersama pelajar
3.perbincangan contoh soalan secara lisan.
BBM :
buku rujukan seni visual STPM.
Refleksi :
pelajar kurang memberi contoh yang terperinci ,jawapan
Terlalu umum.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Hari/Tarikh :
Isnin/8.7.2013
Tingkatan :
5K8
Mata Pelajaran :
PSV
Masa :
70 minit
Unit Pembelajaran :
Penghasilan Seni Visual
Obj/Hasil Pembelajaran :
1.menginterpretasi maklumat dan memperkembangkan
Daya imaginasi melalui eksprimentasi
gayaan.
2.menghasilkan karya 2D dan 3D dengan
menggunakan
Alat, bahan yang sesuai.
Aktiviti Pembelajaran :
Rekabentuk Grafik.
Prosedur :
1.pelajar mengukur lakaran pada strawboard masing-
masing.
2.pelajar melakar imej pada strawboard.
3.pelajar memotong dan mewarna strawboard.
BBM :
pembaris,strawboard,pisau NT.
Refleksi :
8 orang pelajar mula mewarna strawboard manakala yang
lain masih memotong dan melukis pada papan
strawboard.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Hari/Tarikh :
Selasa/9.7.2013
Tingkatan :
6RK5
Mata Pelajaran :
Seni Visual 970/1
Masa : 70 minit
Unit Pembelajaran :
Peranan Sosiologi
Obj/Hasil Pembelajaran :1)mengenalpasti
peranan pengkarya terhadap pembangunan
Budaya,warinsan dan kemasyarakatan.
Aktiviti :
Budaya ,Kebudayaan dan seni Visual
Prosedur :
1.perbincangan bersama guru dan pelajar.
2. sesi soal jawab bersama pelajar
3.mencatat nota
BBM :
buku rujukan seni visual STPM.
Refleksi :
definisi budaya yang pelajar berikan kurang tepat.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Hari/Tarikh :
Selasa/9.7.2013
Tingkatan :
6AK5
Mata Pelajaran :
Seni Visual 970/3
Masa :
70 minit
Unit Pembelajaran :
Penghasilan Karya.
Obj/Hasil Pembelajaran :
1.Calon dapat menghasilkan karya berdasarkan idea/kemahiran
sendiri.
Aktiviti Pembelajaran :
Kajian Visual-subjek untuk pengkaryaan dan perekaan.
Prosedur :1.pelajar
membuat kajian subjek mengikut tema masing-masing.
2.
pelajar membuat lakaran imej dengan menggunakan pensel.
BBM :
Lattop(power point) contoh-contoh gambar rumah tradisi,jenis-
Jenis pokok,gambar figura.contoh-contoh
symbol lakaran landskap.
Majalah rekabentuk Laman.
Refleksi :
lakaran plan calon mengikut skala yang telah diperbincangkan.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Hari/tarikh :
Rabu/10.7.2013
Tingkatan :
5K8
Mata Pelajaran :
PSV
Masa :
70 minit
Unit Pembelajaran :
Penghasilan Seni Visual
Obj/Hasil Pembelajaran :
1.menginterpretasi maklumat dan memperkembangkan
Daya imaginasi melalui eksprimentasi
gayaan.
2.menghasilkan karya 2D dan 3D dengan
menggunakan
Alat, bahan yang sesuai.
Aktiviti Pembelajaran :
Rekabentuk Grafik.
Prosedur :
1.pelajar mengukur lakaran pada strawboard masing-
masing.
2.pelajar melakar imej pada strawboard.
3.pelajar memotong dan mewarna strawboard.
BBM :
pembaris,strawboard,pisau NT,warna PELAKA,warna
Akrilik.
Refleksi :
ada calon yang tidak tepat ukuran dan menjejaskan bentuk
Rekabentuk papan peraga. Ada calon yang
kurang kemas
sapuan warna .
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Hari/Tarikh :
Rabu/10.7.2013
Tingkatan :
6AK5
Mata Pelajaran :
Seni Visual 970/3
Masa :
70 minit
Unit Pembelajaran :
Penghasilan Karya.
Obj/Hasil Pembelajaran :
1.Calon dapat menghasilkan karya berdasarkan idea/kemahiran
sendiri.
Aktiviti Pembelajaran :
Kajian Visual-subjek untuk pengkaryaan dan perekaan.
Prosedur :1.pelajar
membuat kajian subjek mengikut tema masing-masing.
2.
pelajar membuat lakaran imej dengan menggunakan pensel.
BBM :
Lattop(power point) contoh-contoh gambar rumah tradisi,jenis-
Jenis pokok,gambar figura.contoh-contoh
symbol lakaran landskap.
Majalah rekabentuk Laman.
Refleksi :
lakaran memuaskan,calon masih memperbanyakkan jumlah
Lakaran.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Hari/Tarikh :
Khamis/ 11.7.2013
Tingkatan :
6RK5
Mata Pelajaran :
Seni Visual 970/1
Masa :
70 minit
Unit Pembelajaran :
Peranan Sosiologi
Obj/Hasil Pembelajaran :1)mengenalpasti
peranan pengkarya terhadap pembangunan
Budaya,warisan dan kemasyarakatan.
Aktiviti :
Warisan,warisan ketara,tidak ketara dan warisan Seni
Visual.
Prosedur :
1.perbincangan bersama guru dan pelajar.
2. sesi soal jawab bersama pelajar
3.mencatat nota
BBM :
buku rujukan seni visual STPM.
Refleksi :
pelajar memahami contoh jenis-jenis warisan.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Hari/Tarikh :
Khamis/11.7.2013
Tingkatan :
6AK5
Mata Pelajaran :
Seni Visual 970/3
Masa :
70 minit
Unit Pembelajaran :
Penghasilan Karya.
Obj/Hasil Pembelajaran :
1.Calon dapat menghasilkan karya berdasarkan idea/kemahiran
sendiri.
Aktiviti Pembelajaran :
Kajian Visual-subjek untuk pengkaryaan dan perekaan.
Prosedur :1.pelajar
membuat kajian subjek mengikut tema masing-masing.
2.
pelajar membuat lakaran imej dengan menggunakan pensel.
BBM :
Lattop(power point) contoh-contoh gambar rumah tradisi,jenis-
Jenis pokok,gambar figura.contoh-contoh
symbol lakaran landskap.
Majalah rekabentuk Laman.
Refleksi :
calon masih lagi membuat lukisan plan yang mengikut skala yg
Telah diperbincangkan.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Hari /Tarikh :
Jumaat/12.7.2013
Tingkatan :
5K8
Mata Pelajaran :
PSV
Masa :
70 minit
Unit Pembelajaran :
Penghasilan Seni Visual
Obj/Hasil Pembelajaran :
1.menginterpretasi maklumat dan memperkembangkan
Daya imaginasi melalui eksprimentasi
gayaan.
2.menghasilkan karya 2D dan 3D dengan
menggunakan
Alat, bahan yang sesuai.
Aktiviti Pembelajaran :
Rekabentuk Grafik.
Prosedur :
1.pelajar mewarna papan peraga dengan warna putih sebagai
Warna dasar/lapisan pertama.
2.pelajar melukis ilustrasi pada papan
peraga.
3.pelajar mewarna menggunakan warna akrilik.
BBM :
pembaris,strawboard,pisau NT,warna PELAKA,warna
Akrilik.
Refleksi :
ramai pelajar yang masih belum mewarna dan menampal
Gam pada papan peraga yang di reka bentuk.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Hari/Tarikh :
Jumaat/12.7.2013
Tingkatan :
6AK5
Mata Pelajaran :
Seni Visual 970/3
Masa :
70 minit
Unit Pembelajaran :
Penghasilan Karya.
Obj/Hasil Pembelajaran :
1.Calon dapat menghasilkan karya berdasarkan idea/kemahiran
sendiri.
Aktiviti Pembelajaran :
Kajian Visual-subjek untuk pengkaryaan dan perekaan.
Prosedur :1.pelajar
membuat kajian subjek mengikut tema masing-masing.
2.
pelajar membuat lakaran imej dengan menggunakan pensel.
BBM :
Lattop(power point) contoh-contoh gambar rumah tradisi,jenis-
Jenis pokok,gambar figura.contoh-contoh
symbol lakaran landskap.
Majalah rekabentuk Laman.
Refleksi :
calon masih membuat lakaran tumbuhan dan gazebo
Mengikut kajian yang telah dibuat.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Hari/Tarikh :
Jumaat/12.7.2013
Tingkatan :
6RK5
Mata Pelajaran :
Seni Visual 970/1
Masa :
70 minit
Unit Pembelajaran :
Peranan Sosiologi
Obj/Hasil Pembelajaran :1)mengenalpasti
peranan pengkarya terhadap pembangunan
Budaya,warisan dan kemasyarakatan.
Aktiviti :
Warisan,warisan ketara,tidak ketara dan warisan Seni
Visual.
Prosedur :
1.perbincangan bersama guru dan pelajar.
2. sesi soal jawab bersama pelajar
3.mencatat nota
BBM :
buku rujukan seni visual STPM.
Refleksi :
semua pelajar telah mencatat nota dengan lengkap.
No comments:
Post a Comment