RPH MINGGU KE 27
Hari/Tarikh :
Isnin/1.7.2013
Tingkatan :
6RK5
Mata Pelajaran :
Seni Visual 970/1
Masa :
70 minit
Unit Pembelajaran :
Peranan Seni Visual
Obj/Hasil Pembelajaran :
1.menjelaskan peranan seni visual dari sudut sosiologi.
2.menganalisis dan menjelaskan potensi
pengkaryaan dan perekaan
Dalam aspek komersial.
Aktiviti :
1) Peranan sosiologi-nasionalisme dan Propaganda.
Prosedur :
1.penjelasan tajuk oleh guru.
2.perbincangan bersama pelajar.
3.mencatat nota.
BBM :
buku rujukan seni visual STPM
Refleksi :
pelajar memahami maksud seni dalam sosiologi khususnya
Semangat nasionallisme dalam karya.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Hari/tarikh :
Isnin/1.7.2013
Tingkatan : 5K8
Mata Pelajaran :
PSV
Masa :
70 minit
Unit Pembelajaran :
Penghasilan Seni Visual
Obj/Hasil Pembelajaran :
1.menginterpretasi maklumat dan memperkembangkan
Daya imaginasi melalui eksprimentasi
gayaan.
2.menghasilkan karya 2D dan 3D dengan
menggunakan
Alat, bahan yang sesuai.
Aktiviti Pembelajaran :
Rekabentuk Grafik.
Prosedur :
1.Proses pembuatan papan peraga-penerangan
Dari guru.
2.memperkenalkan alat dan bahan.
3.menunjuk cara mengukur pada strawboard.
4.pelajar mengukur lakaran pada strawboard
masing-
masing.
BBM :
pembaris,strawboard,pisau NT.
Refleksi :
hanya 4 orang pelajar telah membuat ukuran pada
Strawboard .
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Hari/tarikh :
Selasa/2.7.2013
Tingkatan :
6RK5
Mata Pelajaran :
Seni Visual 970/1
Masa :
70 minit
Unit Pembelajaran :
Peranan Seni Visual
Obj/Hasil Pembelajaran :
1.menjelaskan peranan seni visual dari sudut sosiologi.
2.menganalisis dan menjelaskan potensi
pengkaryaan dan perekaan
Dalam aspek komersial.
Aktiviti :
1) Peranan sosiologi-Persekitaran social dan ritual.
Prosedur :
1.penjelasan tajuk oleh guru.
2.perbincangan bersama pelajar.
3.mencatat nota.
BBM :
buku rujukan seni visual STPM
Refleksi :
pelajar dapat memberi contoh upacara ritual dan kaitan
Dengan seni visual.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Hari/Tarikh :
Selasa/2.7.2013
Tingkatan :
6AK5
Mata Pelajaran :
Seni Visual 970/3
Masa :
70 minit
Unit Pembelajaran :
Penghasilan Karya.
Obj/Hasil Pembelajaran :
1.Calon dapat menghasilkan karya berdasarkan idea/kemahiran
sendiri.
Aktiviti Pembelajaran :
Kajian Visual-subjek untuk pengkaryaan dan perekaan.
Prosedur :
1.penerangan subjek kajian dari guru.
2.tayangan power point-contoh subjek
3.pelajar membuat kajian subjek mengikut tema
masing-masing.
BBM :
Lattop(power point) contoh-contoh gambar rumah tradisi,jenis-
Jenis pokok,gambar figura.
Refleksi :
semua pelajar telah dapat mengumpul imej kajian masing-
Masing.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Hari/Tarikh :
Rabu/3.7.2013
Tingkatan :
6AK5
Mata Pelajaran :
Seni Visual 970/3
Masa :
70 minit
Unit Pembelajaran :
Penghasilan Karya.
Obj/Hasil Pembelajaran :
1.Calon dapat menghasilkan karya berdasarkan idea/kemahiran
sendiri.
Aktiviti Pembelajaran :
Kajian Visual-subjek untuk pengkaryaan dan perekaan.
Prosedur :1.pelajar
membuat kajian subjek mengikut tema masing-masing.
2.
pelajar membuat lakaran imej dengan menggunakan pensel.
BBM :
Lattop(power point) contoh-contoh gambar rumah tradisi,jenis-
Jenis pokok,gambar figura.
Refleksi :
calon soalan perekaan mula membuat lakaran rumah.calon soalan
Pengkaryaan mula melakar imej alam
semulajadi.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Hari/Tarikh :
Rabu/3.7.2013
Tingkatan :
5K8
Mata Pelajaran :
PSV
Masa :
70 minit
Unit Pembelajaran :
Penghasilan Seni Visual
Obj/Hasil Pembelajaran :
1.menginterpretasi maklumat dan memperkembangkan
Daya imaginasi melalui eksprimentasi
gayaan.
2.menghasilkan karya 2D dan 3D dengan
menggunakan
Alat, bahan yang sesuai.
Aktiviti Pembelajaran :
Rekabentuk Grafik.
Prosedur :
1.Proses pembuatan papan peraga-penerangan
Dari guru.
2.memperkenalkan alat dan bahan.
3.menunjuk cara mengukur pada strawboard.
4.pelajar mengukur lakaran pada strawboard
masing-
masing.
BBM :
pembaris,strawboard,pisau NT.
Refleksi :
ramai pelajar masih membuat ukuran dan memotong
Strawboard.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Hari/Tarikh :
Khamis/4.7.2013
Tingkatan :
6RK5
Mata Pelajaran :
Seni Visual 970/1
Masa :
70 minit
Unit Pembelajaran :
Peranan Seni Visual
Obj/Hasil Pembelajaran :
1.menjelaskan peranan seni visual dari sudut sosiologi.
2.menganalisis dan menjelaskan potensi
pengkaryaan dan perekaan
Dalam aspek komersial.
Aktiviti :
1) Peranan sosiologi-Propaganda dan Pemujukkan.
Prosedur :
1.penjelasan tajuk oleh guru.
2.perbincangan bersama pelajar.
3.mencatat nota.
BBM :
buku rujukan seni visual STPM
Refleksi :
pelajar dapat memberi contoh karya yang berkaitan
Propaganda dan pemujukkan.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Hari/Tarikh :
Khamis/4.7.2013
Tingkatan :
6AK5
Mata Pelajaran :
Seni Visual 970/3
Masa :
70 minit
Unit Pembelajaran :
Penghasilan Karya.
Obj/Hasil Pembelajaran :
1.Calon dapat menghasilkan karya berdasarkan idea/kemahiran
sendiri.
Aktiviti Pembelajaran :
Kajian Visual-subjek untuk pengkaryaan dan perekaan.
Prosedur :1.pelajar
membuat kajian subjek mengikut tema masing-masing.
2.
pelajar membuat lakaran imej dengan menggunakan pensel.
BBM :
Lattop(power point) contoh-contoh gambar rumah tradisi,jenis-
Jenis pokok,gambar figura.
Refleksi :
semua calon masih menambah jumlah lakaran masing-masing.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Hari/Tarikh :
Jumaat/5.7.2013
Tingkatan :
6RK5
Mata Pelajaran :
Seni Visual 970/1
Masa :
70 minit
Unit Pembelajaran :
Peranan Seni Visual
Obj/Hasil Pembelajaran :
1.menjelaskan peranan seni visual dari sudut sosiologi.
2.menganalisis dan menjelaskan potensi pengkaryaan
dan perekaan
Dalam aspek komersial.
Aktiviti :
1) Peranan sosiologi-Pemujukkan dan seni visual.
Prosedur :
1.penjelasan tajuk oleh guru.
2.perbincangan bersama pelajar.
3.mencatat nota.
BBM :
buku rujukan seni visual STPM
Refleksi :
pelajar memahami cirri-ciri pemujukan yang berjaya kepada
Sasaran.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Hari/Tarikh :
Jumaat/5.7.2013
Tingkatan :
6AK5
Mata Pelajaran :
Seni Visual 970/3
Masa :
70 minit
Unit Pembelajaran :
Penghasilan Karya.
Obj/Hasil Pembelajaran :
1.Calon dapat menghasilkan karya berdasarkan idea/kemahiran
sendiri.
Aktiviti Pembelajaran :
Kajian Visual-subjek untuk pengkaryaan dan perekaan.
Prosedur :1.pelajar
membuat kajian subjek mengikut tema masing-masing.
2.
pelajar membuat lakaran imej dengan menggunakan pensel.
BBM :
Lattop(power point) contoh-contoh gambar rumah tradisi,jenis-
Jenis pokok,gambar figura.
Refleksi :
lakaran menepati tajuk/tema yang dipilih setiap calon.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Hari/Tarikh :
Jumaat/5.7.2013
Tingkatan :
5K8
Mata Pelajaran :
PSV
Masa :
70 minit
Unit Pembelajaran :
Penghasilan Seni Visual
Obj/Hasil Pembelajaran :
1.menginterpretasi maklumat dan memperkembangkan
Daya imaginasi melalui eksprimentasi
gayaan.
2.menghasilkan karya 2D dan 3D dengan
menggunakan
Alat, bahan yang sesuai.
Aktiviti Pembelajaran :
Rekabentuk Grafik.
Prosedur :
1.pelajar mengukur lakaran pada strawboard masing-
masing.
2.pelajar melakar imej pada strawboard.
3.pelajar memotong dan mewarna strawboard.
BBM :
pembaris,strawboard,pisau NT.
Refleksi :
ramai pelajar masih membuat ukuran dan memotong
Strawboard.
No comments:
Post a Comment