RPH KARTINI SAHAMAT

Friday, September 28, 2012

RPH Minggu Ke 38


Isnin 17.9.2012 CUTI UMUM

*************************************************************************************

Hari/Tarikh                          : 18.9.2012/Selasa

Tingkatan                            : 6RK5

Mata Pelajaran                   : Seni Visual

Masa                                   : 70 minit

Unit Pembelajaran              : Ulangkaji: Maksud Seni Visual

Obj/Hasil Pembelajaran:1) pelajar dapat memahami maksud seni visual dengan lebih tepat.
                                  

Aktiviti                                 : Definisi Seni Visual berdasarkan pendapat tokoh dan ilmuan.

Prosedur                              :1.Penerangan tajuk pembelajaran

                                             2.perbincangan bersama pelajar

                                             3.pelajar mencatat isi-isi penting.

BBM                                      : Buku Rujukan Seni Visual STPM.

Refleksi                                : Pelajar dapat memberi contoh yang sesuai untuk dikaitkan dengan

                                               Definisi seni visual.


************************************************************************************


Hari/Tarikh                          : 18.9.2012

Tingkatan                            : 6AK5

Perkara                                : Semua calon membungkus  karya masing-masing dan melebelkannya

                                              Untuk di hantar ke Pejabat Pendidikan Daerah.


************************************************************************************


Hari/Tarikh                          : 19.9.2012/Rabu

Tingkatan                            : 6RK5

Mata Pelajaran                   : Seni Visual

Masa                                   : 70 minit

Unit Pembelajaran              : Ulangkaji: Peranan Seni Visual

Obj/Hasil Pembelajaran     :1) pelajar dapat memahami peranan seni visual dalam kehidupan .

                                               

Aktiviti                                : Peranan seni visual dalam kehidupan seharian.

Prosedur                             :1.Penerangan tajuk pembelajaran

                                            2.perbincangan bersama pelajar

                                            3.pelajar mencatat isi-isi penting.

BBM                                      : Buku Rujukan Seni Visual STPM.

Refleksi                                : Pelajar dapat memberi contoh peranan seni visual yang dapat dilihat

                                              Dipersekitaraan mereka.


************************************************************************************

Hari/Tarikh                          :  Khamis/20.9.2012

Tingkatan                            : 6AK5

Perkara                               : Pemulangan kertas 2 seni visual.

Prosedur                             :1.pemulangan kertas 2 kepada pelajar.

                                             2.penjelasan markah kepada pelajar

                                             3.perbincangan untuk mencari kelemahan dan kekuatan dalam kertas 2.

Refleksi                               : Pelajar memahami dan dapat mengesan kelemahan dalam kertas 2.


************************************************************************************

Hari/Tarikh                          : Khamis   20.9.2012

Tingkatan                            : 4K8

Masa                                   : 70 minit

Mata Pelajaran                   : Pendidikan Seni Visual

Unit Pembelajaran              : Seni Kraf Tradisional dan Dimensi Baru.

Obj/Hasil Pelajaran         : 1.Mempelajari proses penghasilan kraf untuk menjadikan  barang produk. 
                                           2.mengetahui reka corak kraf dengan memberi  perhatian kepada fungsi,                                              nilai budaya dan kemasan.

Aktiviti                                  : Seni Tekat: Sejarah seni tekat.

Prosedur                             : 1.Penjelasan tajuk pembelajaran kepada pelajar.

                                              2.Mencatat  nota

BBM                                   :Buku Rujukan PSV SPM.                                             

Refleksi                              : pelajar mengetahui sejarah asal seni Tekat di Malaysia.



*************************************************************************************

Hari/Tarikh                          :21 .9.2012/Jumaat

Tingkatan                            : 6RK5

Mata Pelajaran                   : Seni Visual

Masa                                     : 70 minit

Unit Pembelajaran               : Ulangkaji: Apresiasi Seni

Obj/Hasil Pembelajaran         :1) pelajar dapat memahami maksud apresiasi seni.                                            

Aktiviti                                  : Maksud Apresiasi Seni Visual.

Prosedur                             :1.Penerangan tajuk pembelajaran

                                            2.perbincangan bersama pelajar

                                            3.pelajar mencatat isi-isi penting.

BBM                                      : Buku Rujukan Seni Visual STPM.

Refleksi                                : Pelajar dapat memahami maksud apresiasi seni berdasarkan pendapat                                                 tokoh   Dan pakar dalam seni visual.


*************************************************************************************

Hari/Tarikh                          :22 .9.2012/Sabtu

Tingkatan                            : 6RK5

Mata Pelajaran                 : Seni Visual

Masa                                     : 70 minit

Unit Pembelajaran          : Ulangkaji: Apresiasi Seni

Obj/Hasil Pembelajaran    :1) pelajar dapat memahami maksud apresiasi seni                                          

Aktiviti                                  : Kaedah menghargai karya seni visual

Prosedur                             :1.Penerangan tajuk pembelajaran

                                            2.perbincangan bersama pelajar

                                            3.pelajar mencatat isi-isi penting.

BBM                                      : Buku Rujukan Seni Visual STPM.

Refleksi                                 : Pelajar dapat menyatakan kaedah yang sesuai untuk menghargai karya

                                               Seni visual.


No comments:

Post a Comment