RPH KARTINI SAHAMAT

Wednesday, September 26, 2012

RPH MINGGU KE 37

Hari/Tarikh                : Isnin 10.9.2012
Tingkatan                   : 6AK5
Perkara                      : Peperiksaan Percubaan STPM Seni Visual Kertas 2

*****************************************************************************************

Hari/Tarikh                 : Isnin 10.9.2012
Tingkatan                    : 6RK5
Mata Pelajaran            : Seni Visual
Masa                          : 70 minit
Unit pembelajaran       :  Kebudayaan ,Kepercayaan,Persekitaran dan Nilai Utiliti Hiasan.
Obj/Hasil Pembelajaran:1)memahami maksud kebudayaan dan kepercayaan.
                                     2)memahami kaitan hidup manusia dalam kebudayaan dan kepercayaan.
Aktiviti                        : Definisi Kebudayaan dan Bidang Kebudayaan.
Prosedur                     ; 1.Penjelasan maksud kebudayaan dan bidangnya.
                                     2.mencatat nota
BBM                          : Buku Rujukan Seni Visual STPM.
Refleksi                       ; Pelajar dapat memahami maksud kebudayaan dan bidangnya.
******************************************************************************************

Hari/Tarikh                  : Selasa/11.9.2012
Tingkatan                     : 6RK5
Mata Pelajaran            ; Seni Visual
Masa                           : 70 minit
Unit pembelajaran       :  Kebudayaan ,Kepercayaan,Persekitaran dan Nilai Utiliti Hiasan.
Obj/Hasil Pembelajaran:1)mengenal pasti kepentingan kepercayaan dan persekitaran dalam kehidupan.
                                    
Aktiviti                        : Kepercayaan dan Persekitaraan
Prosedur                     ; 1.Penjelasan maksud kepercayaan dan persekitaran serta kaitannya dengan seni
                                        visual.
                                     2.mencatat nota
BBM                          : Buku Rujukan Seni Visual STPM.
Refleksi                       ; Pelajar dapat memahami maksud persekitaran dan kepercayaan serta kaitanya
                                     dengan Seni Visual.

******************************************************************************************
 Hari/Tarikh                : Selasa/ 11.9.2012
Tingkatan                   : 6AK5
Perkara                      : Peperiksaan Percubaan STPM: Seni Visual Kertas 1

*******************************************************************************************

Hari Rabu  12/9/2012: Cuti Rehat Khas.

********************************************************************************************

hari/Tarikh                  : Khamis/13.9.2012
Tingkatan                    : 6AK5
Perkara                      : Peperiksaan Percubaan STPM: Kertas Kesusasteraan Melayu.

*******************************************************************************************
Hari/Tarikh                 : Khamis/ 13.9.2012
Tingkatan                   : 4K8
Mata Pelajaran           : Seni Visual
Masa                         : 70 minit
Unit Pembelajaran      : Seni Kraf Tradisional dan Dimensi Baru.
Obj/Hasil Pembelajaran: 1) pelajar dapat mempelajari proses penghasilan kraf untuk menjadikan barangan
                                          produk.
                                      2)Pelajar mengetahui rekacorak kraf dengan memberi perhatian kepada fungsi ,
                                          nilai budaya dan kemasan.
Aktiviti                       : Seni Kraf Ukiran Kayu: Alat dan Bahan.
Prosedur                    : 1) Penjelasan tajuk pembelajaran kepada pelajar.
                                    2)Pelajar melukis peralatan membuat ukiran
                                    3) mencatat nota.
BBM                         : Buku Rujukan PSV SPM
Refleksi                      : pelajar mengenali alat dan  bahan yang digunakan dalam ukiran kayu.

*******************************************************************************************
Hari/Tarikh                  : Jumaat/14.9.2012
Tingkatan                     : 6RK5
Mata Pelajaran            ; Seni Visual
Masa                           : 70 minit
Unit pembelajaran       :  Kebudayaan ,Kepercayaan,Persekitaran dan Nilai Utiliti Hiasan.
Obj/Hasil Pembelajaran:1)mengenal pasti kepentingan kepercayaan dan persekitaran dalam kehidupan.
                                    
Aktiviti                        : Nilai Praktikal dan Nilai Estetika
Prosedur                     ; 1.Penjelasan maksud nilai praktikal dan nilai estetika serta kaitannya dengan seni
                                        visual.
                                     2.mencatat nota
BBM                          : Buku Rujukan Seni Visual STPM.
Refleksi                       ; Pelajar dapat mengaitkan nilai praktikal dan nilai estetika
                                     dengan Seni Visual.


No comments:

Post a Comment