Hari/Tarikh : Isnin 3.9.2012
Tingkatan : 6AK5
Perkara : Peperiksaan
Percubaan STPM: Pengajian Am Kertas 2.
Hari/Tarikh : Isnin 3.9.2012
Tingkatan : 6RK5
Mata Pelajaran : Seni Visual
Masa : 70 minit
Unit Pembelajaran : Makna/Fungsi/Konteks
Obj/Hasil
Pembelajaran :1.memahami maksud makna,fungsi dan konteks.
2.mengetahui makna dan fungsi aliran dalam penghasilan karya seni
visual.
Aktiviti : Definisi makna,fungsi dan aliran.2.mengetahui makna dan fungsi aliran dalam penghasilan karya seni
Prosedur :1.Penjelasan maksud makna, fungsi dan aliran
dalam seni visual.
2.mencatat nota .
2.mencatat nota .
BBM : Buku Rujukan Seni Visual
STPM.
Refleksi : Pelajar dapat
memahami maksud makna,fungsi dan aliran dalam seni visual.
*************************************************************************************
Hari/Tarikh : Selasa 4.9.2012
Tingkatan : 6RK5
Mata Pelajaran : Seni Visual
Masa : 70 minit
Unit Pembelajaran : Makna/Fungsi/Konteks
Obj/Hasil
Pembelajaran :1.memahami ciri-ciri
penting dalam setiap aliran.
2.mengenal
pasti nilai-nilai yang wujud/diberi penekanan dalam aliranTradisional.
Aktiviti : Aliran Tradisional.
Prosedur :1.Penjelasan definisi aliran dan aliran
tradisional.
2.mencatat nota .
2.mencatat nota .
BBM : Buku Rujukan Seni Visual
STPM.
Refleksi : Pelajar dapat
memahami maksud dan cirri-ciri aliran tradisional.
Hari/Tarikh : Selasa 4.9.2012
Tingkatan : 6AK5
Perkara : Peperiksaan Percubaan
STPM: Sejarah 1
*************************************************************************************
Hari/Tarikh : Rabu 5.9.2012
Tingkatan : 6RK5
Mata Pelajaran : Seni Visual
Masa : 70 minit
Unit Pembelajaran : Makna/Fungsi/Konteks
Obj/Hasil
Pembelajaran :1.memahami ciri-ciri
penting dalam setiap aliran.
2.mengenal pasti nilai-nilai yang wujud/diberi penekanan dalam aliran Moden
Aktiviti : Aliran Moden.2.mengenal pasti nilai-nilai yang wujud/diberi penekanan dalam aliran
Prosedur :1.Penjelasan definisi aliran dan aliran
moden
2.mencatat nota .
BBM : Buku Rujukan Seni Visual
STPM.
Refleksi : Pelajar dapat
memahami maksud dan cirri-ciri aliran moden.
Hari/Tarikh : Rabu 5.9.2012
Tingkatan : 4K8
Masa :
70 minit
Mata Pelajaran : Pendidikan Seni Visual
Unit Pembelajaran : Seni Kraf Tradisional dan Dimensi
Baru.
Obj/Hasil Pelajaran : 1.Mempelajari proses penghasilan kraf
untuk menjadikan barang
produk
2.mengetahui reka corak kraf dengan memberi perhatian kepada
fungsi, nilai budaya dan kemasan.
2.mengetahui reka corak kraf dengan memberi perhatian kepada
fungsi, nilai budaya dan kemasan.
Aktiviti : Seni Kraf Ukiran Kayu.
Prosedur : 1.Penerangan jenis motif kraf ukiran
kayu.
2.Melukis motif ukiran kayu untuk hiasan dinding.
2.Melukis motif ukiran kayu untuk hiasan dinding.
BBM :Buku Rujukan PSV SPM,pensel
warna dan gambar contoh
Motif ukurankayu.
Motif ukurankayu.
Refleksi : aktiviti mewarna
akan disambung ke hari berikutnya.
*************************************************************************************
Hari/Tarikh : Khamis 6.9.2012
Tingkatan : 6AK5
Perkara : Peperiksaan
Percubaan STPM: Sejarah 2
Hari/Tarikh : Khamis 6.9.2012
Tingkatan : 4K8
Masa : 70 minit
Mata Pelajaran : Pendidikan Seni Visual
Unit Pembelajaran : Seni Kraf Tradisional dan Dimensi
Baru.
Obj/Hasil Pelajaran : 1.Mempelajari proses penghasilan kraf
untuk menjadikan barang
produk.
2.mengetahui reka corak kraf dengan
memberi perhatian kepada fungsi nilai budaya dan kemasan.
produk.
Aktiviti : Seni Kraf Ukiran Kayu.
Prosedur : 1.melukis motif ukiran kayu sebagai
hiasan dinding.
2.Mewarna motif ukiran kayu untuk hiasan dinding.
2.Mewarna motif ukiran kayu untuk hiasan dinding.
BBM :Buku Rujukan PSV SPM,pensel
warna dan gambar contoh
Motif ukurankayu.
Motif ukurankayu.
Refleksi : ramai pelajar masih
tidak siap mewarna lukisan dengan lengkap,
dijadikan sebagai kerja rumah.
dijadikan sebagai kerja rumah.
*************************************************************************************
Hari/Tarikh : Jumaat 7.9.2012
Tingkatan : 6RK5
Mata Pelajaran : Seni Visual
Masa : 70 minit
Unit Pembelajaran : Makna/Fungsi/Konteks
Obj/Hasil Pembelajaran:1.memahami ciri-ciri penting dalam setiap aliran.
2.mengenal
pasti nilai-nilai yang wujud/diberi penekanan dalam aliran
Moden
Aktiviti : Aliran Moden:Era Rainassance.
Prosedur :1.Penjelasan definisi era rainaisance.
2.penjelasan cirri-ciri hasil karya seni
visual era rainaisance.
BBM : Buku Rujukan Seni Visual
STPM.
Refleksi : Pelajar dapat
membezakan cirri karya seni visual zaman tradisional
Dengan era zaman moden.
RPH kemas kini.
ReplyDeleteTerima kasih.
htchong