Hari/Tarikh :
Isnin/9.7.2012
Tingkatan :
6RK5
Mata Pelajaran :
Seni Visual
Masa :
70 minit
Unit Pembelajaran : Peranan Seni Visual
Obj/Hasil Pembelajaran : Calon seharusnya dapat:
a)menjelaskan peranan seni visual dari aspek pembangunan potensi individu.
b)menerangkan peranan seni visual dari sudut sosiologi.
Aktiviti : Peranan Seni Visual Dari Segi
Sosiologi –Persekitaran.
Prosedur :1.Pembentangan oleh kumpulan ke 8
2.sesi soal jawab bersama rakan.
3.ulasan dari guru
4.mencatat isi-isi penting.
BBM : Buku Rujukan Seni Visual STPM.
Refleksi : isi kandungan tajuk masih ada
kekurangan.ahli kumpulan
diminta membuat penambahan.
*********************************************************************************************
Hari/Tarikh : Isnin/9.7.2012
Tingkatan :6AK5
Mata Pelajaran : Seni Visual
Masa : 70 minit
Unit Pembelajaran : Penghasilan Projek 970/3
Obj/Hasil Pembelajaran : 1.Pelajar dapat menghasilkan
perkembangan idea bagi soalan no 2.
2.Calon bagi soalan no 1 sudak dapat
membuat kajian warna pada
Lakaran
akhir sekurang-kurangnya satu kajian warna.
Aktiviti : Soalan catan dan soalan Arca.
Prosedur : 1.membahagikan kepada kumpulan
mengikut soalan yang dipilih.
2.setiap calon menunjukkan hasil
kerja terkini yang dibuat.
3.teguran dan panduan dari guru.
4.calon meneruskan dengan kajian warna bagi
soalan 1 dan
bagi soalan 2 .
BBM : buku rujukan seni visual STPM
Setakat ini.
**********************************************************************************
SELASA 10.7.2012:
AKTIVITI SENAM ROBIK 1M1S SELURUH MALAYSIA.
********************************************************************************
Hari/Tarikh : Selasa/10.7.2012
Tingkatan :6AK5
Mata Pelajaran : Seni Visual
Masa : 70 minit
Unit Pembelajaran : Penghasilan Projek 970/3
Obj/Hasil Pembelajaran : 1.Pelajar dapat membuat bingkai
kanvas dengan tepat
Kemas
dan bersih.
Aktiviti : Proses membuat bingkai dan memasang
kanvas.
Prosedur : 1.menyediakan alat bahan.
2.tunjuk cara memasang kanvas pada
bingkai oleh guru.
3.agihan bingkai kayu dan kanvas
kepada pelajar
4.calon cuba memasang kanvas pada
bingkai masing-masing.
BBM : bingkai kayu, kanvas,gunting,gun
stepller.
Refleksi : semua pelajar hanya sempat memotong
kain,tetapi tidak sempat
memasang kanvas.
*******************************************************************************************
Hari/Tarikh :
Rabu/11.7.2012
Tingkatan :
6RK5
Mata Pelajaran :
Seni Visual
Masa :
70 minit
Unit Pembelajaran : Peranan Seni Visual
Obj/Hasil Pembelajaran : Calon seharusnya dapat:
a)menjelaskan peranan seni visual dari aspek pembangunan potensi individu.
b)menerangkan
peranan seni visual dari sudut sosiologi.
Aktiviti : Peranan Seni Visual Dari Segi
Sosiologi –Pengeluaran .
Prosedur :1.Pembentangan oleh kumpulan ke 9
2.sesi soal jawab bersama rakan.
3.ulasan dari guru
4.mencatat isi-isi penting.
BBM : Buku Rujukan Seni Visual STPM.
Refleksi : pembentangan berjalan
lancar.Pelajar diminta melengkapkan
Nota masing-masing.
Hari/Tarikh :
Rabu/11.6.2012
Tingkatan :
4K8
Mata Pelajaran :
PSV
Masa :
70 minit
Unit Pembelajaran :Komunikasi
Visual-Reka Bentuk Industri
Obj/Hasil Pembelajaran :1.Memahami dan mengetahui keperluan
pengguna.
2.Dapat mengaitkan nilai tambah seni visual
dalam bidang lain.
Aktiviti :
Reka Bentuk Model(Kerusi masa hadapan)
Prosedur :1.Penerangan
tajuk pembelajaran.
2.Pemberian nota bertulis.
3.Pembentukan
Kumpulan.
4.Tugasan-setiap
kumpulan diminta mengumpul gambar kerusi
Pelbagai bentuk dan membuat kajian
bentuk-bentuknya.
BBM :
Buku Rujukan PSV SPM, majalah,surat khabar.
Refleksi :
tugasan yang diberi dibuat sebagai kerja rumah dan disambung
Pada hari khamis.
**********************************************************************************
Hari/Tarikh : Khamis/12.7.2012
Tingkatan :6AK5
Mata Pelajaran : Seni Visual
Masa : 2jam 20 minit
Unit Pembelajaran : Penghasilan Projek 970/3
Obj/Hasil Pembelajaran : 1.Pelajar dapat membuat bingkai
kanvas dengan tepat
Kemas
dan bersih.
Aktiviti : Proses membuat bingkai dan memasang
kanvas.
Prosedur : 1.menyediakan alat bahan.
2.tunjuk cara memasang kanvas pada
bingkai oleh guru.
3.agihan bingkai kayu dan kanvas
kepada pelajar.
4.calon cuba memasang kanvas pada
bingkai masing-masing.
BBM : bingkai kayu, kanvas,gunting,gun
stepller.
Refleksi : pemasangan berjalan seperti yang
dirancang.Para pelajar
Saling membantu.
********************************************************************************************
Hari/Tarikh :
Khamis/12.6.2012
Tingkatan :
4K8
Mata Pelajaran :
PSV
Masa :
70 minit
Unit Pembelajaran :Komunikasi
Visual-Reka Bentuk Industri
Obj/Hasil Pembelajaran :1.Memahami dan mengetahui keperluan
pengguna.
2.Dapat mengaitkan nilai tambah seni visual
dalam bidang lain.
Aktiviti :
Reka Bentuk Model(Kerusi masa hadapan)
Prosedur :1.Pembentangan
hasil gambar yang dikumpul oleh ketua kumpulan.
2.Ulasan guru.
3.tunjuk
cara membuat lakaran awal dan olahan kerusi oleh guru.
4.Perbincangan
dan lakaran untuk mereka kerusi masa hadapan oleh ahli
Kumpulan.
BBM :
Buku Rujukan PSV SPM, majalah,surat khabar.
Refleksi :
lakaran masih tidak lengkap dan kurang kemas.
********************************************************************************************
Hari/Tarikh :
Jumaat/13.7.2012
Tingkatan :
6RK5
Mata Pelajaran :
Seni Visual
Masa :
70 minit
Unit Pembelajaran : Peranan Seni Visual
Obj/Hasil Pembelajaran : Calon seharusnya dapat:
a)menjelaskan peranan seni visual dari aspek pembangunan potensi individu.
b)menerangkan peranan seni visual dari sudut sosiologi.
Aktiviti : Peranan Seni Visual Dari Segi
Sosiologi –Perdagangan.
Prosedur :1.Pembentangan oleh kumpulan ke
10.
2.sesi soal jawab bersama rakan.
3.ulasan dari guru
4.mencatat isi-isi penting.
BBM : Buku Rujukan Seni Visual STPM.
Refleksi :Guru memberi teguran dari segi huraian isi yang amat kurang
dari segi contoh.
No comments:
Post a Comment