Hari/Tarikh | Isnin 13/2/2012 |
Tingkatan | 6AK5 |
Mata Pelajaran | Seni Visual |
Masa | 70 minit |
Unit Pembelajaran | Projek Penghasilan Karya |
Obj/Hasil Pembelajaran | Pelajar seharusnya mengetahui karya perlu dihasilkan berdasarkan disiplin pengkaryaan |
Aktiviti | Soalan dan arahan soalan 2: Arca bertemakan Keharmonian Antara kaum di Malaysia. |
Prosedur | 1.membaca arahan dan kehendak soalan . 2.perbincangan bersama guru tema dan tajuk soalan. -definisi kemelut secara umum merujuk kamus. 3.Sesi soal jawab dengan pelajar-identiti kaum yang terdapat di malaysia -kepercayaan,makanan,pakaian,kraf,alat muzik dan permainan tradisional.. |
BBM | Kamus dewan, kertas soalan kerja kursus 970/3 |
Refleksi | pelajar memahami maksud keharmonian dan masih belum memutuskan soalan yang hendak dipilih. Perbincangan masih belum selesai dan disambung ke hari Selasa. |
Hari/Tarikh | Selasa 14.2.2012 |
Tingkatan | 4K8 |
Mata pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Masa | 70 minit |
Unit Pembelajaran | Lukisan-alam semulajadi |
Obj/hasil Pembelajaran | 1.pelajar dapat melakar pepohon dengan betul dan tepat. 2.pelajar dapat menimbulkan bentuk 3D dengan menggunakan warna yang betul. |
Aktiviti | Latihan Amali-Lukisan-alam semulajadi |
Prosedur | 1.Guru menunjuk contoh lukisan pepohon. 2.Tunjuk cara melukis batang pokok,ranting dan daun oleh guru. 3.Teknik mewarna pokok dan daun ditunjuk dihadapan kelas. 4.Sesi soal jawab dengan pelajar. 5.Pelajar membuat lakaran pepohon. |
BBM | Contoh lukisan,buku rujukan PSV SPM,pensel warna. |
Refleksi | aktiviti melakar dan mewarna akan disambung ke hari rabu. pelajar tidak sempat membuat lakaran. |
Hari/Tarikh | Selasa 14.2.2012 |
Tingkatan | 6AK5 |
Mata Pelajaran | Seni Visual |
Masa | 70 minit |
Unit Pembelajaran | Projek Penghasilan Karya |
Obj/Hasil Pembelajaran | Pelajar seharusnya mengetahui karya perlu dihasilkan berdasarkan disiplin pengkaryaan |
Aktiviti | Soalan dan arahan soalan 2: Arca bertemakan Keharmonian Antara kaum di Malaysia. |
Prosedur | 1.Sesi soal jawab dengan pelajar-identiti kaum yang terdapat di malaysia -kepercayaan,makanan,pakaian,kraf,alat muzik dan permainan tradisional. 2. Perbincangan-imej yang dapat dijadi subjek matter dalam karya. |
BBM | Soalan kerja kursus 970/3, buku katelog pameran di galeri Petronas. |
Refleksi | Pelajar masih memikirkan subjek matter yang sesuai . pelajar banyak membuat penyelidikan melalui internet. |
Hari/Tarikh | Rabu 15.2.2012 |
Tingkatan | 4K8 dan 4K6 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Masa | 70 minit |
Unit Pembelajaran | Lukisan Alam Semulajadi |
Obj/Hasil Pembelajaran | 1.Pelajar dapat melukis bentuk pepohon dengan betul dan tepat. 2.Pelajar dapat menimbulkan bentuk 3D dengan menggunakan warna yang betul. |
Aktiviti | Latihan Amali-lukisan alam semulajadi. |
Prosedur | 1.Guru menunjuk contoh lukisan pepohon. 2.Tunjuk cara melukis batang pokok,ranting dan daun oleh guru. 3.Teknik mewarna pokok dan daun ditunjuk dihadapan kelas. 4.Sesi soal jawab dengan pelajar. 5.Pelajar membuat lakaran pepohon. |
BBM | Contoh lukisan,buku rujukan PSV SPM,pensel warna. |
Refleksi | 4K8 -warna belum siap sepenuhnya. 4K6-masih diperingkat lakaran menggunakan pensel. |
Hari/Tarikh | Khamis 16.2.2012 |
Tingkatan | 6AK5 |
Mata Pelajaran | Seni Visual |
Masa | 70 minit |
Unit Pembelajaran | Projek penghasilan karya. |
Obj/Hasil Pembelajaran | Pelajar seharusnya mengetahui karya perlu dihasilkan berdasarkan disiplin pengkaryaan |
Aktiviti | Perbincangan arahan dan kehendak soalan No 4. |
Prosedur | 1.penjelasan maksud dan kehendak soalan-penghasilan model PDA untuk tujuan iklan. 2.proses penghasilan dan saiz ukuran. 3.perbincangan alat bahan yang sesuai digunakan. |
BBM | Soalan kerja kursus 970/3 |
Refleksi | Memahamai kehendak dan maksud soalan tetapi semua calon tidak berminat untuk memilih soalan no 4. |
Jumaat 17.2.2012 Ujian Muet Tingkatan 6 Atas.Jam 7.15 am hingga 9.30
Hari/Tarikh | Jumaat 18.2.2012 |
Tingkatan | 4K6 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Masa | 70 minit |
Unit Pembelajaran | Lukisan Alam semulajadi |
Obj/Hasil Pembelajaran | 1.Pelajar dapat melukis bentuk pepohon dengan betul dan tepat. 2.Pelajar dapat menimbulkan bentuk 3D dengan menggunakan warna yang betul. |
Aktiviti | Latihan Amali-Lukisan alam semulajadi |
Prosedur | 1.Guru menunjuk contoh lukisan pepohon. 2.Tunjuk cara melukis batang pokok,ranting dan daun oleh guru. 3.Teknik mewarna pokok dan daun ditunjuk dihadapan kelas. 4.Sesi soal jawab dengan pelajar. 5.Pelajar membuat lakaran pepohon. |
BBM | Contoh lukisan,buku rujukan PSV SPM,pensel warna. |
Refleksi | aktiviti mewarna belum siap sepenuhnya akan disambung ke minggu hadapan. |
ok very good
ReplyDelete