ISNIN 7.2.2011-CUTI SAKIT
Hari/Tarikh | Selasa/8.2.2011 |
Tingkatan | 5K3 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Masa | 70 minit |
Unit Pembelajaran | Seni Halus: Catan Teknik Impasto |
Objektif/Hasil Pembelajaran | Pelajar dapat: 1.membuat karya seni secara kritis dan kreatif. 2.menginterpretasi maklumat yang akan digunakan dalam penghasilan kerja. |
Aktiviti Pembelajaran | 1.penerangan tajuk pembelajaran. 2.menunjuk contoh hasil karya. 3.tunjuk cara penggunaan media dan teknik. 4.amali -pelajar mencuba menghasilkan teknik impasto dengan akrilik . |
BBM | contoh hasil kerja teknik impasto,buku rujukan seni visual SPM, warna akrilik dan pallet knife. |
Refleksi | pelajar memahami maksud teknik impasto dan alat bahan yang sesuai untuk menghasilkannya. |
Hari/Tarikh | Rabu/9.2.2011 |
Tingkatan | 5K3 |
Masa | 70 minit |
Unit Pembelajaran | Penghasilan Seni Visual; Seni Halus - a.idea dan proses. b.olahan karya |
Objektif/Hasil Pembelajaran | Pelajar dapat :- Aras 1-Menjalankan aktiviti secara terancang. -Membanding beza jenis komunikasi visual. |
Aktiviti Pembelajaran | 1.menjelaskan komunikasi visual melalui seni halus secara ringkas. 2. soal jawab secara lisan-contoh komunikasi visual yang terdapat dipersekitaran.Mengulas jawapan yang diberi. 3.memberi nota bercetak komunikasi visual. 4.menunjuk beberapa contoh komunikasi visual yang ada. |
BBM | buku rujukan PSV SPM,contoh poster,contoh lukisan,contoh catan,logo. |
Refleksi | pelajar dapat memahami maksud komunikasi visual dan beberapa orang pelajar dapat menyebut beberapa contoh komunikasi yang terdapat dipersekitaran mereka. |
Hari/Tarikh | Rabu/ 9.2.2011 |
Tingkatan | 6AK5 |
Mata Pelajaran | Seni Visual. |
Masa | 70 minit |
Unit pembelajaran | 2.4) Penyediaan portfolio dan hasil karya:i)Portfolio-Penentuan Tema. |
Objektif/Hasil Pembelajaran | Pelajar seharusnya mengetahui karya perlu dihasilkan berdasarkan disiplin pengkaryaan. Pendedahan kepada pelajar tentang pengertian, keperluan dan pendekatan yang sesuai supaya pelajar dapat mencungkil penemuan-penemuan yang bermutu dalam bidang seni visual |
Aktiviti Pembelajaran | 1.penerangan dan taklimat projek penghasilan. 2.mengenal pasti tajuk dan tema tugasan. |
BBM | kertas soalan kerja kursus seni visual STPM 970/3 |
Refleksi | majoriti pelajar memilih soalan 1 ,catan yang bertemakan "Keharmonian" |
Hari/Tarikh | Khamis/10.2.2011 |
Tingkatan | 6AK5 |
Mata Pelajaran | Seni Visual |
Masa | 70 minit |
Unit Pembelajaran | 2.4) Penyediaan portfolio dan hasil karya:i)Portfolio-Kajian dan Penyelidikan. |
Objektif/Hasil Pembelajaran | Pelajar seharusnya mengetahui karya perlu dihasilkan berdasarkan disiplin pengkaryaan. Pendedahan kepada pelajar tentang pengertian, keperluan dan pendekatan yang sesuai supaya pelajar dapat mencungkil penemuan-penemuan yang bermutu dalam bidang seni visual |
Aktiviti Pembelajaran | 1.Penerangan jenis penyelidikan-primer dan sekunder. 2.Menunjuk contoh hasil penyelidikan /kajian. 3.Sesi soal jawab dengan pelajar. 4. membuat gambar rajah grafik-perkara & proses untuk melakukan kajian. |
BBM | kertas soalan kerja kursus seni visual STPM 970/3,contoh hasil penulisan kerja kursus pelajar peringkat Universiti. |
Refleksi | pelajar telah membuat gambar rajah grafik berkenaan dengan kajian tema keharmonian. |
Hari/Tarikh | Jumaat/11.2.2011 |
Tingkatan | 5K3 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Masa | 70 minit |
Unit Pembelajaran | Penghasilan Seni Visual; Seni Halus - a.idea dan proses. b.olahan karya |
Objektif/Hasil Pembelajaran | Pelajar dapat :- Aras 1-Menjalankan aktiviti secara terancang. -Membanding beza jenis komunikasi visual. |
Aktiviti Pembelajaran | 1.latihan amali (membuat corak menggunakan huruf) 2.memilih jenis huruf yang sesuai. 3.merancang grid garisan . 4.melakar motif . |
BBM | Buku rujukan PSV SPM, contoh corak kertas pembalut hadiah,contoh poster. |
Refleksi | pelajar berbincang sesama rakan memilih dan mengubahsuai huruf . lakaran huruf masih tidak kemas. |
Hari/tarikh | Sabtu/12.2.2011 |
Tingkatan | 5K3 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Masa | 70 minit |
Unit Pembelajaran | Penghasilan Seni Visual; Seni Halus - a.idea dan proses. b.olahan karya |
Objektif/Hasil Pembelajaran | Pelajar dapat :- Aras 1-Menjalankan aktiviti secara terancang. -Membanding beza jenis komunikasi visual. |
Aktiviti Pembelajaran | 1.Latihan amali membuat motif dan melakarkannya dalam garisan grid yang telah dipilih. 2.merancang warna yang sesuai dengan corak-warna panas,warna sejuk,warna primer,warna yang berkontra ,warna monokrom. |
BBM | Buku rujukan PSV SPM,contoh corak kertas pembalut hadiah, buku rujukan kajian warna. |
Refleksi | beberapa orang pelajar yang masih kurang kemas dalam membuat lakaran corak. |
No comments:
Post a Comment