Hari/Tarikh :
Isnin/8.4.2013
Tingkatan :
5K8
Mata Pelajaran :
Pendidikan Seni Visual
Masa :
70 minit
Unit Pembelajaran :
Kajian Rekaan Seni Visual SPM
Objektif :
1.pelajar dapat melukis bentuk 3D papan peraga dengan menggunakan
Garisan Perspektif yang betul.
Aktiviti :
Lukisan Perspektif-olahan papan peraga.
Prosedur :1.guru
menyemak lukisan papan peraga pelajar .
2.Tunjuk cara oleh guru membuat olahan papan
peraga
Dengan perspektif yang betul.
3. Pelajar membuat lukisan bentuk papan peraga
mengikut
Perspektif yang betul.
BBM :
gambar olahah papan peraga barang.
Refleksi :
pelajar menyambung membuat olahan papan peraga barang.minimum
Sebanyak 4 olahan perlu dihasilkan oleh
pelajar.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Hari/Tarikh :
Selasa/9.4.2013
Tingkatan :
6AK5
Masa :
1 jam 45 minit
Mata Pelajaran :Seni
Visual 2
Unit Pembelajaran :
3)Penggubahan Lukisan.
Obj/Hasil Pembelajaran : 1)calon seharusnya dapat
mengaplikasi teknik lukisan ilustrasi bagi
Penghasilan rekaan industri.
2)calon dapat menyusun huruf, perkataan dan
gambar dengan betul
dan tepat.
Aktiviti :3.3)
Lukisan Penerbitan dan Industri: Pembungkusan dan pelabelan
Minuman Jus buah tempatan.
Prosedur :1.pelajar
membuat lakaran mukataip dan ilustrasi.
2.pelajar membuat layout ilustrasi dan
mukataip pada rupa kotak
Minuman.
3.tunjuk cara mewarna lakaran ilustrasi yang
telah dihasilkan.
BBM :
Minuman jus di dalam kotak dan tin, buku rujukan seni grafik, nota dan
gambar Bercetak.
Refleksi :
lakaran mukataip kurang kemas,saiz tidak tetap pelajar. Logo syarikat
Tidak tepat. Guru meminta pelajar melakar
logo menggunakan jangka
Lukis dan pembaris untuk mendapat ketepatan
rupa.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Hari/Tarikh :
Rabu/10.4.2013
Tingkatan :
5K8
Mata Pelajaran :
Pendidikan Seni Visual
Masa :
70 minit
Unit Pembelajaran :
Kajian Rekaan Seni Visual SPM
Objektif :
1.pelajar dapat melukis bentuk 3D papan peraga dengan menggunakan
Garisan Perspektif yang betul.
Aktiviti :
Lukisan Perspektif-lakaran muka taip
Prosedur :1.guru
menyemak lukisan papan peraga pelajar .
2.Tunjuk cara oleh guru membuat lakaran muka
taip.
3. Pelajar membuat kajian muka taip.
BBM :
contoh muka taip bercetak.
Refleksi :
lakaran muka taip tidak seragam dari segi saiz dan kurang
Kemas. Pelajar diminta membaiki lakaran muka
taip.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Hari/Tarikh :
Rabu/10.4.2013
Tingkatan :
6AK5
Masa :
70 minit
Mata Pelajaran :Seni
Visual 2
Unit Pembelajaran :
3)Penggubahan Lukisan.
Obj/Hasil Pembelajaran : 1)calon seharusnya dapat
mengaplikasi teknik lukisan ilustrasi bagi
Penghasilan rekaan industri.
2)calon dapat mewarna lakaran dengan kemas
dan tepat.
Aktiviti :3.3)
Lukisan Penerbitan dan Industri: Pembungkusan dan pelabelan
Minuman Jus buah tempatan.
Prosedur :1.tunjuk
cara mewarna lakaran ilustrasi yang telah dihasilkan.
Menggunakan media poster color.
2.pelajar mewarna menggunakan media poster
color.
BBM :
Minuman jus di dalam kotak dan tin, buku rujukan seni grafik, nota dan
gambar Bercetak.
Refleksi :
lakaran belum siap diwarna sepenuhnya.disambung ke hari Khamis.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Hari/Tarikh :
Khamis/11.4.2013
Tingkatan :
6AK5
Masa :
70 minit
Mata Pelajaran :Seni
Visual 2
Unit Pembelajaran :
3)Penggubahan Lukisan.
Obj/Hasil Pembelajaran: 1)calon seharusnya dapat
mengaplikasi teknik lukisan ilustrasi bagi
Penghasilan rekaan industri.
2)calon dapat mewarna lakaran dengan kemas
dan tepat.
Aktiviti :3.3)
Lukisan Penerbitan dan Industri: Pembungkusan dan pelabelan
Minuman Jus buah tempatan.
Prosedur :
1.sambungan aktiviti mewarna lakaran menggunakan media
poster color.
BBM :
Minuman jus di dalam kotak dan tin, buku rujukan seni grafik, nota dan gambar
Bercetak.
Refleksi :
hanya 3 orang pelajar yang telah siap sepenuhnya mewarna lakaran.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Hari/Tarikh :
Jumaat/12.4.2013
Tingkatan :
5K8
Mata Pelajaran :
Pendidikan Seni Visual
Masa :
70 minit
Unit Pembelajaran :
Kajian Rekaan Seni Visual SPM
Objektif :
1.pelajar dapat melukis bentuk 3D papan peraga dengan menggunakan
Garisan Perspektif yang betul.
Aktiviti :
Lukisan Perspektif-lakaran muka taip
Prosedur :1.guru
menyemak lukisan kajian muka taip setiap
Pelajar.
2.Bimbingan kepada setiap pelajar mengikut
kumpulan.
3. Pelajar membaiki setiap kelemahan pada
lakaran.
BBM :
contoh muka taip bercetak.
Refleksi :
pelajar diminta menggunakan pembaris dan jangka lukis
dalam menghasilkan muka taip ,memandangkan
ramai
yang melukis secara manual.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Hari/Tarikh :
Jumaat/12.4.2013
Tingkatan :
6AK5
Masa :
70 minit
Mata Pelajaran :Seni
Visual 2
Unit Pembelajaran :
3)Penggubahan Lukisan.
Obj/Hasil Pembelajaran: 1)calon seharusnya dapat
mengaplikasi teknik lukisan ilustrasi bagi
Penghasilan rekaan industri.
2)calon dapat mewarna lakaran dengan kemas
dan tepat.
3) Calon dapat menghasilkan lukisan lukisan
3D kotak minuman.
Aktiviti :3.3)
Lukisan Penerbitan dan Industri: Pembungkusan dan pelabelan
Minuman Jus buah tempatan.
Prosedur :
1.sambungan aktiviti mewarna lakaran menggunakan media
poster color.
2.Pelajar yg telah selesai membuat ilustrasi
kota minuman
Menyambung aktiviti melakar lukisan 3D
kotak minuman.
BBM :
Minuman jus di dalam kotak dan tin, buku rujukan seni grafik, nota dan gambar
Bercetak.
Refleksi :
semua pelajar terlibat dalam penyemekan Kertas PBS Sejarah. Aktiviti
P&P berjalan satu waktu sahaja. Semua
pelajar dalam proses
Mewarna hasil kerja masing-masing.
No comments:
Post a Comment