RPH MINGGU KE 30(25.7.HINGGA 29.7.2011)
Hari/Tarikh : Isnin 25.7.2011
Tingkatan : 6RK5
Mata Pelajaran : Seni Visual
Masa : 70 minit
Unit Pembelajaran : Kritikan Seni: Pendekatan dan Strategi
Objektif/Hasil pembj : 1.Pelajar memberi diskripsi,analisis,dan interpretasi
Karya seni visual yang diedarkan oleh guru.
Aktiviti Pembelajaran : 1.Mengedar 3 contoh karya catan Abdullah Arif,Yong Mun Sen
Dan Ibrahim Hussein.
2.Penjelasan oleh guru bentuk latihan yang diberi.
3.Pelajar menjawab soalan latihan.
4.Perbincangan jawapan bersama guru..
BBM : Buku rujukan seni visual STPM, kertas kerja Mulyadi Mahamood.
Refleksi : pelajar dapat memberi diskripsi dan analisis namun interpretasi
perlukan sedikit penambahan.
Hari/Tarikh : Isnin/25.7.2011
Tingkatan : 6AK5
Mata Pelajaran : Seni Visual
Masa : 70 minit
Unit Pembelajaran : Reka bentuk teknologi: Industri
Obj/Hasil Pembelajaran : 1. Memahami fungsi reka bentuk teknologi dalam bidang
perekaan.
2. Memahami hubungkait peranan reka bentuk perindustrian
Dengan kehidupan.
Aktiviti Pembelajaran : 1.Penerangan isi pelajaran.
2.Perbincangan isi dan jawapan soalan struktur dan soalan esei,
bersama pelajar.
BBM : Buku rujukan Seni Visual STPM,buku Nota Bimbingan Seni Visual STPM
2010.
Refleksi : semasa sesi perbincangan,ada pelajar yang berusaha memberi pendapat
dan jawapan kepada guru.
Hari/Tarikh : Isnin/25.7.2011
Tingkatan : 5K3.
Mata Pelajaran : Pendidikan Seni Visual.
Masa : 70 minit
Unit Pembelajaran : KRSV SPM:Menghasilkan dan memperkemaskan artifak.
Obj/Hasil Pembelajaran : 1.Pelajar dapat menghasilkan artifak berdasarkan kajian
di dalam folio.
2.Pelajar dapat menghasilkan artifak yang kemas
Aktiviti Pembelajaran : 1.Semua pelajar menyiapkan kerja penghasilan artifak
masing-masing mengikut kajian yang telah dibuat di dalam
folio.
BBM : Portfolio KRSV SPM 2011.
Refleksi : masih ada pelajar yang belum siap sepenuhnya artifak.
Terutama yang membuat hiasan bilik bacaan.
Hari/Tarikh : Selasa 26.7.2011
Tingkatan : 6RK5
Mata Pelajaran : Seni Visual
Masa : 70 minit
Unit Pembelajaran : Kritikan Seni: Pendekatan dan Strategi
Objektif/Hasil pembj : 1.Pelajar memberi diskripsi,analisis,dan interpretasi
Karya seni visual yang diedarkan oleh guru.
Aktiviti Pembelajaran : 1.Mengedar 3 contoh karya catan Ibrahim Hussein,Nik Zainal
Abidin dan Patrick Ng kah Onn .
2.Sesi perbincangan dan soal jawab dengan pelajar terhadap
Karya yang ditunjukkan.
3.Pelajar menjawab soalan latihan.
4.Perbincangan jawapan bersama guru..
BBM : Buku rujukan seni visual STPM, kertas kerja Mulyadi Mahamood.
Refleksi : pelajar dapat memberi diskripsi dan analisis namun interpretasi
perlukan sedikit penambahan.
Hari/Tarikh : Selasa 26.7.2011
Tingkatan : 6AK5
Mata Pelajaran : Seni Visual
Masa : 70 minit
Unit Pembelajaran : Reka bentuk teknologi: Automobile
Obj/Hasil Pembelajaran : 1. Memahami fungsi reka bentuk teknologi dalam bidang
perekaan.
2. Memahami hubungkait peranan reka bentuk perindustrian
Dengan kehidupan.
Aktiviti Pembelajaran : 1.Penerangan isi pelajaran.
2.Perbincangan isi dan jawapan soalan struktur
bersama pelajar.
BBM : Buku rujukan Seni Visual STPM,buku Nota Bimbingan Seni Visual STPM
2010.
Refleksi : pelajar dapat berbincangan dan membuat rujukan ketika
menjawab latihan soalan struktur.
Hari/Tarikh : Selasa 27.2011
Tingkatan : 5K3.
Mata Pelajaran : Pendidikan Seni Visual.
Masa : 70 minit
Unit Pembelajaran : KRSV SPM:Menghasilkan dan memperkemaskan artifak.
Obj/Hasil Pembelajaran : 1.Pelajar dapat menghasilkan artifak berdasarkan kajian
di dalam folio.
2.Pelajar dapat menghasilkan artifak yang kemas .
Aktiviti Pembelajaran : 1.Semua pelajar menyiapkan kerja penghasilan artifak
masing-masing mengikut kajian yang telah dibuat di dalam
folio.
2. Calon yang membuat soalan rekabentuk cawan-membuat
Kemasan iaitu-semburan dengan clear spray.
BBM : Portfolio KRSV SPM 2011.
Refleksi : masih ada pelajar yang belum siap sepenuhnya artifak.
Terutama yang membuat hiasan bilik bacaan, dan kad ucapan 3D.
Hari/Tarikh : Rabu 27.7.2011
Tingkatan : 6RK5
Mata Pelajaran : Seni Visual
Masa : 70 minit
Unit Pembelajaran : Kritikan Seni: Pendekatan dan Strategi
Objektif/Hasil pembj : 1.Pelajar memberi diskripsi,analisis,dan interpretasi
Karya seni visual yang diedarkan oleh guru.
Aktiviti Pembelajaran : 1.Mengedar 3 contoh karya catan Zulkifli Dahlan, Dzulkifli
Buyong dan Anthony Lau .
2.Sesi perbincangan dan soal jawab dengan pelajar terhadap
Karya yang ditunjukkan.
3.Pelajar mencatat isi penting hasil dari perbincangan.
BBM : Buku rujukan seni visual STPM, kertas kerja Mulyadi Mahamood.
Refleksi : pelajar focus kepada perbincangan dan mencatat segala isi
Penting yang diperbincangkan.
Hari/Tarikh : Rabu 27.7.2011
Tingkatan : 6AK5
Mata Pelajaran : Seni Visual
Masa : 70 minit
Unit Pembelajaran : Reka bentuk teknologi:Seramik
Obj/Hasil Pembelajaran : 1. Memahami fungsi reka bentuk teknologi dalam bidang
perekaan.
2. Memahami hubungkait peranan reka bentuk perindustrian
Dengan kehidupan.
Aktiviti Pembelajaran : 1.Penerangan isi pelajaran.
2.Mencatat isi-isi penting hasil dari perbincangan.
3.sesi soal jawab secara lisan-fungsi seni seramik pada zaman ini.
BBM : Buku rujukan Seni Visual STPM,buku Nota Bimbingan Seni Visual STPM
2010.
Refleksi : sesi soal jawab secara lisan –jawapan pelajar banyak tertumpu
Kepada fungsi seramik dalam seni hiasan dalaman.
Hari/Tarikh : Rabu 27.7.2011
Tingkatan : 6RK5
Mata Pelajaran : Seni Visual
Masa : 70 minit
Unit Pembelajaran : Kritikan Seni: Pendekatan dan Strategi
Objektif/Hasil pembj : 1.Pelajar memberi diskripsi,analisis,dan interpretasi
Karya seni visual yang diedarkan oleh guru.
Aktiviti Pembelajaran : 1.Mengedar 3 contoh karya catan Zulkifli Dahlan, Dzulkifli
Buyong dan Anthony Lau .
2.Sesi perbincangan dan soal jawab dengan pelajar terhadap
Karya yang ditunjukkan.
3.Pelajar mencatat isi penting hasil dari perbincangan.
BBM : Buku rujukan seni visual STPM, kertas kerja Mulyadi Mahamood.
Refleksi : pelajar focus kepada perbincangan dan mencatat segala isi
Penting yang diperbincangkan.
Hari/Tarikh : Khamis 28.7.2011
Tingkatan : 6AK5
Mata Pelajaran : Seni Visual
Masa : 70 minit
Unit Pembelajaran : Reka bentuk teknologi:Tekstile
Obj/Hasil Pembelajaran : 1. Memahami fungsi reka bentuk teknologi dalam bidang
perekaan.
2. Memahami hubungkait peranan reka bentuk perindustrian
Dengan kehidupan.
Aktiviti Pembelajaran : 1.Penerangan isi pelajaran.
2.Mencatat isi-isi penting hasil dari perbincangan.
3.sesi soal jawab secara lisan-pengaruh budaya dalam rekaan
tekstile.
BBM : Buku rujukan Seni Visual STPM,buku Nota Bimbingan Seni Visual STPM
2010.
Refleksi : sesi soal jawab secara lisan –jawapan lebih tertumpu kepada tekstile
Seperti songket dan batik.
Hari/Tarikh : Khamis 28.7.2011
Tingkatan : 6RK5
Mata Pelajaran : Seni Visual
Masa : 70 minit
Unit Pembelajaran : Kritikan Seni: Pendekatan dan Strategi
Objektif/Hasil pembj : 1.Pelajar memberi diskripsi,analisis,dan interpretasi
Karya seni visual yang diedarkan oleh guru.
Aktiviti Pembelajaran : 1.Mengedar 2 contoh arca karya Syed Ahmas Jamal dan
Anthony Lau.
2.Sesi perbincangan dan soal jawab dengan pelajar terhadap
Karya yang ditunjukkan.
3.Pelajar mencatat isi penting hasil dari perbincangan.
BBM : Buku rujukan seni visual STPM, kertas kerja Mulyadi Mahamood.
Refleksi : pelajar focus kepada perbincangan dan mencatat segala isi
Penting yang diperbincangkan.
Hari/Tarikh : Jumaat 29.2011
Tingkatan : 5K3.
Mata Pelajaran : Pendidikan Seni Visual.
Masa : 70 minit
Unit Pembelajaran : KRSV SPM:Menghasilkan dan memperkemaskan artifak.
Obj/Hasil Pembelajaran : 1.Pelajar dapat menghasilkan artifak berdasarkan kajian
di dalam folio.
2.Pelajar dapat menghasilkan artifak yang kemas .
Aktiviti Pembelajaran : 1.Semua pelajar menyiapkan kerja penghasilan artifak
masing-masing mengikut kajian yang telah dibuat di dalam
folio.
2. semua calon menghantar artifak masing-masing.
3.penyemakan maklumat setiap calon pada folio dan artifak.
BBM : Portfolio KRSV SPM 2011 dan artifak.
Refleksi : seorang calon tidak menghantar artifak(dihukum gantung)
No comments:
Post a Comment