RPH KARTINI SAHAMAT

Thursday, August 29, 2013

RPH MINGGU KE 35

Hari/Tarikh                          : Isnin/ 19.8.2013
Tingkatan                            : 6RK5
Mata Pelajaran                    : Seni Visual 970/1
Masa                                  : 70 minit
Unit Pembelajaran               : Pendekatan Sejarah
Obj/Hasil Pembelajaran       : Calon seharusnya dapat menggunakan pendekatan
                                             Sejarah seni visual untuk membuat apresiasi dan
                                             Kritikan.
                                             Menerangkan tentang hubungan sejarah dan
                                             Masyarakat sehingga terhasilnya sesuatu hasil seni.
Aktiviti                                  : Gerakan Seni Aliran Tradisi, Moden dan Pascamoden.
                                                 
Prosedur                              : 1.pembentangan oleh kumpulan pelajar.
                                              2. sesi soal jawab bersama  rakan pelajar
          3.mencatat nota
BBM                                   : buku rujukan seni visual STPM.
Refleksi                               : pelajar dapat mengenalpasti nilai-nilai yang wujud dalam
                                              Aliran tradisional,moden dan pasca moden.
               
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

Hari/Tarikh                          : Isnin/19.8.2013
Tingkatan                            : 5K8
Mata Pelajaran                    : PSV
Masa                                   : 70 minit
Unit Pembelajaran                : Latihan Ulangkaji
Obj/Hasil Pembelajaran        : 1.Pelajar dapat membuat lakaran yang menggambarkan
                                                 Pemadangan landscape sebuah sungai.
Aktiviti Pembelajaran           : Lukisan landscape sebatang sungai.
Prosedur                              : 1.penerangan kehendak soalan oleh guru.
                                              2.tunjuk cara melukis langkah demi langkah oleh guru.
                                              3.pelajar membuat lakaran dengan pensil.
BBM                                   : contoh gambar pemandangan jambatan dan sungai.
Refleksi                                : lakaran salah dari segi perspektif.

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

Hari/Tarikh                          : Selasa/20.8.2013
Tingkatan                            : 6AK5
Mata Pelajaran                    : Seni Visual 970/3
Masa                                   : 70 minit
Unit Pembelajaran                : Penghasilan Karya.
Obj/Hasil Pembelajaran        : 1.Calon dapat menghasilkan karya berdasarkan idea/kemahiran
                                                 sendiri.
Aktiviti Pembelajaran           : Kajian Visual dan lakaran-subjek untuk pengkaryaan dan perekaan.
Prosedur                             :1.pelajar membuat lakaran subjek mengikut tema masing-masing.
                                           2.pelajar berbincang dengan guru lakaran yang dihasilkan.
BBM                                  : Lattop(power point) contoh-contoh gambar rumah tradisi,jenis-
                                            Jenis pokok,gambar figura.contoh-contoh simbol lakaran landskap.
                                            Majalah rekabentuk Laman.
Refleksi                                : calon soalan perekaan mewarna model bangunan,calon
                                              Pengkaryaan membuat lakaran komposisi.
                                                 
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

Hari/Tarikh                          : Selasa/ 20.8.2013
Tingkatan                            : 6RK5
Mata Pelajaran                    : Seni Visual 970/1
Masa                                   : 70 minit
Unit Pembelajaran               : Pendekatan Sejarah
Obj/Hasil Pembelajaran       : Calon seharusnya dapat menggunakan pendekatan
                                             Sejarah seni visual untuk membuat apresiasi dan
                                             Kritikan.
                                             Menerangkan tentang hubungan sejarah dan
                                             Masyarakat sehingga terhasilnya sesuatu hasil seni.
Aktiviti                                  : Aliran Seni Visual di Barat.
                                                 
Prosedur                              : 1.pembentangan oleh kumpulan pelajar.
                                             2. sesi soal jawab bersama  rakan pelajar
         3.ulasan oleh guru.
         4. pelajar mencatat nota.
BBM                                   : buku rujukan seni visual STPM.
Refleksi                               : pelajar dapat menjelaskan perkembangan dan aliran
                                             Seni Visual di Barat.
               
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

MENGIRINGI PENGAWAS PERPUSTAKAAN DAN PENGAWAS SEKOLAH MELAWAT DEWAN UNDANGAN NEGERI SARAWAK, DEWAN BAHASA DAN PUSTAKA,DAN MUZIUM KUCING.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Hari/Tarikh                          : Khamis/22.8.2013
Tingkatan                            : 6AK5
Mata Pelajaran                    : Seni Visual 970/3
Masa                                  : 70 minit
Unit Pembelajaran               : Penghasilan Karya.
Obj/Hasil Pembelajaran      : 1.Calon dapat menghasilkan karya berdasarkan idea/kemahiran
                                               sendiri.
Aktiviti Pembelajaran          : Kajian Visual-subjek untuk pengkaryaan dan perekaan.
Prosedur                             :1.calon pengkaryaan masih membuat lakaran perkembangan idea.
                                            2.calon soalan perekaan menyambung membina model rumah dan
                                               Bangunan kedai.
BBM                                  : Lattop(power point) mounting board,gam PVA ,pisau NT
                                             Majalah rekabentuk Laman.
Refleksi                              : calon perekaan berjaya menyiapkan bebrapa model bangunan.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Hari/Tarikh                          : Khamis/ 22.8.2013
Tingkatan                            : 6RK5
Mata Pelajaran                    : Seni Visual 970/1
Masa                                   : 70 minit
Unit Pembelajaran                : Pendekatan Sejarah
Obj/Hasil Pembelajaran        : Calon seharusnya dapat menggunakan pendekatan
                                              Sejarah seni visual untuk membuat apresiasi dan
                                              Kritikan.
                                              Menerangkan tentang hubungan sejarah dan
                                              Masyarakat sehingga terhasilnya sesuatu hasil seni.
Aktiviti                                  : Aliran Seni Visual di Barat.
                                                 
Prosedur                               : 1.sambungan pembentangan oleh kumpulan pelajar.
                                              2. sesi soal jawab bersama  rakan pelajar
          3.ulasan oleh guru.
          4. pelajar mencatat nota.
BBM                                   : buku rujukan seni visual STPM.
Refleksi                               : pelajar dapat memberi contoh catan dalam setiap
                                             Aliran.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Hari/Tarikh                          : Jumaat/ 23.8.2013
Tingkatan                            : 6RK5
Mata Pelajaran                    : Seni Visual 970/1
Masa                                  : 70 minit
Perkara                               : Ujian Bulanan
Obj/Hasil Pembelajaran       : Calon seharusnya dapat:-
                                             1.menjawab kesemua soalan yang diberi dalam tempoh yang
                                                Ditetapkan.
Prosedur                             : 1.Guru mengedar kertas soalan teori
                                             2. pelajar menjawab soalan

BBM                                   : Kertas Ujian Teori Seni Visual.
Refleksi                               : seorang calon tidak hadir sesi ujian,kerana kurang sihat.
                                                 
               
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Hari/Tarikh                          : Jumaat/23.8.2013
Tingkatan                            : 6AK5
Mata Pelajaran                    : Seni Visual 970/3
Masa                                   : 70 minit
Unit Pembelajaran                : Penghasilan Karya.
Obj/Hasil Pembelajaran        : 1.Calon dapat menghasilkan karya berdasarkan idea/kemahiran
                                                 sendiri.
Aktiviti Pembelajaran            : Kajian Visual-subjek untuk pengkaryaan dan perekaan.
Prosedur                               :1.calon pengkaryaan masih membuat lakaran perkembangan idea.
                                              2.calon soalan perekaan menyambung membina model rumah dan
                                                 Bangunan kedai.
BBM                                   : Lattop(power point) mounting board,gam PVA ,pisau NT
                                              Majalah rekabentuk Laman.
Refleksi                                : calon soalan pengkaryaan.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Hari/Tarikh                          : Jumaat/23.8.2013
Tingkatan                            : 5K8
Mata Pelajaran                    : PSV
Masa                                  : 70 minit
Unit Pembelajaran               : Latihan Ulangkaji
Obj/Hasil Pembelajaran       : 1.Pelajar dapat membuat lakaran yang menggambarkan
                                                Pemadangan landscape sebuah sungai.
Aktiviti Pembelajaran          : Lukisan landscape sebatang sungai.
Prosedur                             : 1.tunjuk cara mewarna oleh guru.
                                            2.pelajar mewarna lukisan dgn menggunakan warna
                                              Oil pastel dan pensil warna.
BBM                                  : contoh gambar pemandangan jambatan dan sungai.
Refleksi                              : teknik mewarna masih sederhana.


No comments:

Post a Comment