Hari/Tarikh :
Isnin/ 29.7.2013
Tingkatan :
6RK5
Mata Pelajaran :
Seni Visual 970/1
Masa :
70 minit
Unit Pembelajaran :
Pendekatan Sejarah dan Kritikan Seni Visual.
Obj/Hasil Pembelajaran :
Calon seharusnya dapat menggunakan pendekatan
Sejarah
seni visual untuk membuat apresiasi dan
Kritikan.
Menerangkan tentang hubungan sejarah dan
Masyarakat sehingga terhasilnya sesuatu hasil
seni.
Aktiviti :
Sejarah Seni Visual-Hubungan sejarah,masyarakat dan hasil
Seni.
Prosedur : 1.pembentangan oleh kumpulan
pelajar.
2. sesi soal jawab bersama rakan pelajar
3.mencatat nota
BBM :
buku rujukan seni visual STPM.
Refleksi :
pelajar dapat mengaitkan seni visual dan dengan
Perkembangan tamadung hidup manusia.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Hari/Tarikh :
Isnin/29.7.2013
Tingkatan :
5K8
Mata Pelajaran :
PSV
Masa :
70 minit
Unit Pembelajaran :
Latihan Ulangkaji
Obj/Hasil Pembelajaran :
1.Pelajar dapat membuat lakaran yang menggambarkan pemandangan
ditepi kolam.
Aktiviti Pembelajaran :
Lukisan-Pemandangan ditepi kolam.Gambarkan suasana
Hidupan yang sedang mencari makanan di dalam
kolam.
Prosedur :
1.penerangan kehendak soalan oleh guru.
2.tunjuk cara melukis langkah demi langkah
oleh guru.
3.pelajar membuat lakaran dengan pensil.
BBM :
contoh gambar pemandangan.
Refleksi :
lakaran kurang tepat,perlu diperbaiki.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Hari/Tarikh :
Selasa/30.7.2013
Tingkatan :
6AK5
Mata Pelajaran :
Seni Visual 970/3
Masa :
70 minit
Unit Pembelajaran :
Penghasilan Karya.
Obj/Hasil Pembelajaran :
1.Calon dapat menghasilkan karya berdasarkan idea/kemahiran
sendiri.
Aktiviti Pembelajaran :
Kajian Visual dan lakaran-subjek untuk pengkaryaan dan perekaan.
Prosedur :1.pelajar
membuat lakaran subjek mengikut tema masing-masing.
2.pelajar berbincang dengan guru lakaran yang
dihasilkan.
BBM :
Lattop(power point) contoh-contoh gambar rumah tradisi,jenis-
Jenis pokok,gambar figura.contoh-contoh simbol
lakaran landskap.
Majalah rekabentuk Laman.
Refleksi :
calon soalan perekaan mula mencantum menggunakan gam PVA
Bangunan dan gazebo.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Hari/Tarikh :
Selasa/ 30.7.2013
Tingkatan :
6RK5
Mata Pelajaran :
Seni Visual 970/1
Masa :
70 minit
Unit Pembelajaran :
Pendekatan Sejarah dan Kritikan Seni Visual.
Obj/Hasil Pembelajaran :
Calon seharusnya dapat:-
1.menggunakan pendekatan sejarah seni visual untuk membuat
Apresiasi dan kritikan.
Aktiviti :
Pengolahan Karya
Prosedur :
1.pembentangan oleh kumpulan pelajar
2. sesi soal jawab bersama pelajar
3.ulasan guru.
4.mencatat nota.
BBM :
buku rujukan seni visual STPM.
Refleksi :
pembentangan dilakukan dengan isi dan contoh yang
lengkap.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Hari/Tarikh :
Rabu/31.7.2013
Tingkatan :
5K8
Mata Pelajaran :
PSV
Masa :
70 minit
Unit Pembelajaran :
Latihan Ulangkaji
Obj/Hasil Pembelajaran :
1.Pelajar dapat membuat lakaran yang menggambarkan pemandangan
ditepi kolam.
Aktiviti Pembelajaran :
Lukisan-Pemandangan ditepi kolam.Gambarkan suasana
Hidupan yang sedang mencari makanan di dalam
kolam.
Prosedur :
1.tunjuk cara melukis langkah demi langkah oleh guru.
2.pelajar membuat lakaran dengan pensil.
BBM :
contoh gambar pemandangan.
Refleksi :
dari segi komposisi imej kurang kreatif,perlu diperbaiki.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Hari/Tarikh :
Rabu/31.7.2013
Tingkatan :
6AK5
Mata Pelajaran :
Seni Visual 970/3
Masa :
70 minit
Unit Pembelajaran :
Penghasilan Karya.
Obj/Hasil Pembelajaran :
1.Calon dapat menghasilkan karya berdasarkan idea/kemahiran
sendiri.
Aktiviti Pembelajaran :
Kajian Visual-subjek untuk pengkaryaan dan perekaan.
Prosedur :1.calon
soalan pengkaryaan membuat lakaran perkembangan idea.
2.calon soalan perekaan mula membina model
rumah dan bangunan
BBM :
Lattop(power point) mounting board,gam PVA,pisau NT.
Refleksi :
potongan mounting board dan mencantum dengan gam PVA
mesti diperkemaskan.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Hari/Tarikh :
Khamis/1.8.2013
Tingkatan :
6AK5
Mata Pelajaran :
Seni Visual 970/3
Masa :
70 minit
Unit Pembelajaran :
Penghasilan Karya.
Obj/Hasil Pembelajaran :
1.Calon dapat menghasilkan karya berdasarkan idea/kemahiran
sendiri.
Aktiviti Pembelajaran :
Kajian Visual-subjek untuk pengkaryaan dan perekaan.
Prosedur :1.calon
pengkaryaan masih membuat lakaran perkembangan idea.
2.calon soalan perekaan menyambung membina
model rumah dan
Bangunan kedai.
BBM :
Lattop(power point) mounting board,gam PVA ,pisau NT
Majalah rekabentuk Laman.
Refleksi :
calon pengkaryaan membuat komposisi imej yang dipilih.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Hari/Tarikh :
Jumaat/2.8.2013
Tingkatan :
5K8
Mata Pelajaran :
PSV
Masa :
70 minit
Unit Pembelajaran :
Latihan Ulangkaji
Obj/Hasil Pembelajaran :
1.Pelajar dapat membuat lakaran yang menggambarkan pemandangan
ditepi kolam.
Aktiviti Pembelajaran :
Lukisan-Pemandangan ditepi kolam.Gambarkan suasana
Hidupan yang sedang mencari makanan di dalam
kolam.
Prosedur :
1.tunjuk cara mewarna imej itik dan imej yang lain.
2.pelajar mula mewarna lakaran masing-masing.
BBM :
contoh gambar pemandangan.
Refleksi :
aktiviti mewarna belum siap dan disambung sebagai kerjarumah
semasa cuti.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Hari/Tarikh :
Jumaat/2.8.2013
Tingkatan :
6AK5
Mata Pelajaran :
Seni Visual 970/3
Masa :
70 minit
Unit Pembelajaran :
Penghasilan Karya.
Obj/Hasil Pembelajaran :
1.Calon dapat menghasilkan karya berdasarkan idea/kemahiran
sendiri.
Aktiviti Pembelajaran :
Kajian Visual-subjek untuk pengkaryaan dan perekaan.
Prosedur :1.calon
pengkaryaan masih membuat lakaran perkembangan idea.
2.calon soalan perekaan menyambung membina model rumah dan
Bangunan kedai.
BBM :
Lattop(power point) mounting board,gam PVA ,pisau NT
Majalah rekabentuk Laman.
Refleksi :
hasil kerja calon menampakkan perkembangan positif.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Hari/Tarikh :
Jumaat/ 2.8.2013
Tingkatan :
6RK5
Mata Pelajaran :
Seni Visual 970/1
Masa :
70 minit
Unit Pembelajaran :
Pendekatan Sejarah dan Kritikan Seni Visual.
Obj/Hasil Pembelajaran :
Calon seharusnya dapat:-
1.menggunakan pendekatan sejarah seni visual untuk membuat
Apresiasi dan kritikan.
Aktiviti : Kronologi.
Prosedur :
1.pembentangan oleh kumpulan pelajar
2. sesi soal jawab bersama pelajar
3.ulasan guru.
4.mencatat nota.
BBM :
buku rujukan seni visual STPM.
Refleksi :
pembentangan dilakukan dengan isi dan contoh yang
lengkap.
No comments:
Post a Comment