RPH MINGGU KE 23
Hari/Tarikh :
Isnin dan Selasa( 17 &18.06.2013)
Perkara :
Menghadiri Bengkel Penyelarasan PBN Seni Visual
STPM 2013.
Tempat :
SMK Kota Samarahan,Samarahan.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Hari/Tarikh :
Rabu/19.6.2013
Tingkatan :
6AK5
Masa :
70 minit.
Mata Pelajaran :
Seni Visual 970/3
Perkara :
Projek Seni 970/3
Objektif :1.
Pelajar dapat menghurai maksud tema soalan berdasarkan
Rujukan yang dibuat.
2. pelajar dapat mencari subjek yang sesuai
dengan tema kajian.
Aktiviti :
Soalan 1: Tema “Bandar Bersih Rakyat Sihat”
Prosedur :
1.Pelajar dibahagia kepada kumpulan dan membincangkan
Maksud tema masing-masing dengan merujuk
kamus dan
Internet.
2. Sesi soal jawab bersama guru.
3. pelajar mengemukakan contoh imej/subjek
yang berkaitan dengan
Tema.
BBM :
Soalan dan manual Projek Seni 970/3
Refleksi :
pelajar dapat mengemukakan definisi tema dengan merujuk kamus
dan internet. Subjek masih belum cukup.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Hari/Tarikh :
Rabu/19.6.2013
Tingkatan :
5K8
Mata pelajaran :
PSV
Masa :
70 minit
Unit Pembelajaran :
Latihan –Lukisan landskap kawasan air terjun.
Objektif :
1.pelajar dapat membuat lakaran dengan menunjukkan
Perspektif yang betul.
2.pelajar dapat mewarna dengan kemas dan
menarik
Lakaran yang telah dibuat.
Aktiviti :
Lukisan Perspektif-kawasan air terjun(soalan SPM 2012)
Prosedur :
1.penerangan kehendak soalan oleh guru.
2.tunjuk cara membuat lukisan perspektif dari
guru.
3.tunjuk cara mewarna lukisan pemandangan
kawasan air terjun
oleh guru.
BBM :
soalan PSV 2 ,2012 dan pensel warna.
Refleksi :
lukisan pelajar masih belum memuaskan.ada pelajar sudah
Mula mewarna.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Hari/Tarikh :
Khamis/20.6.2013
Tingkatan :
6AK5
Masa :
70 minit.
Mata Pelajaran :
Seni Visual 970/3
Perkara :
Projek Seni 970/3
Objektif :1.
Pelajar dapat menghurai maksud tema soalan berdasarkan
Rujukan yang dibuat.
2. pelajar dapat mencari subjek yang sesuai
dengan tema kajian.
Aktiviti :
Soalan 2: Rekabentuk landskap kawasan R&R bertemakan
Tradisi Tempatan.
Prosedur :
1.Pelajar dibahagia kepada kumpulan dan membincangkan
Maksud tema masing-masing dengan merujuk
kamus dan
Internet.
2. Sesi soal jawab bersama guru.
3. pelajar mengemukakan contoh imej/subjek
yang berkaitan dengan
Tema.
BBM :
Soalan dan manual Projek Seni 970/3
Refleksi :
pelajar dapat mengemukakan definisi tema dengan merujuk kamus
dan internet. Pelajar telah mengemukakan
banyak subjek
tradisi tempatan dari suku kaum bidayuh,iban
dan melayu.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Hari/Tarikh :
Khamis/20.6.2013
Tingkatan :
6RK5
Mata Pelajaran :
Seni Visual 970/1
Masa :
70 minit
Unit Pembelajaran :
Peranan Seni Visual
Obj/Hasil Pembelajaran :
1.menjelaskan peranan seni visual dari aspek pembangunan
Potensi individu.
Aktiviti :
1) Peranan Psikologi-kretiviti dan sensitivity.
Prosedur :
1.penjelasan tajuk oleh guru.
2.perbincangan bersama pelajar.
3.mencatat nota.
BBM :
buku rujukan seni visual STPM
Refleksi :
pelajar mengetahui bahawa seni visual dapat mencunkil
Kretiviti individu dan menjadikan individu
itu peka dengan
Perkara yang berlaku dipersekitaranya.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Hari/Tarikh :
Jumaat/21.6.2013
Tingkatan :
6AK5
Masa :
70 minit.
Mata Pelajaran :
Seni Visual 970/3
Perkara :
Projek Seni 970/3
Objektif :1.
Pelajar dapat menghurai maksud tema soalan berdasarkan
Rujukan yang dibuat.
2. pelajar dapat mencari subjek yang sesuai
dengan tema kajian.
Aktiviti :Permasalahan
Kajian.
Prosedur :
1.Pelajar dibahagia kepada kumpulan dan membincangkan
Permasalah Kajian mengikut tema
masing-masing dengan
Melayari internet untuk mendapatkan maklumat.
2. Sesi soal jawab bersama guru.
3. pelajar mengemuka permasalah kajian yang
berkaitan dengan
Tema masaing-masing.
BBM :
Soalan dan manual Projek Seni 970/3
Refleksi :
calon yang memilih soalan perekaan-sebahagian kecil masih tidak
Tepat pemasalah kajian yang
dikemukakan.penulisan pelajar juga
Lemah dari segi tatabahasa.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Hari/Tarikh :
Jumaat/21.6.2013
Tingkatan :
6RK5
Mata Pelajaran :
Seni Visual 970/1
Masa :
70 minit
Unit Pembelajaran :
Peranan Seni Visual
Obj/Hasil Pembelajaran :
1.menjelaskan peranan seni visual dari aspek pembangunan
Potensi individu.
Aktiviti :
1) Peranan Psikologi-emosi dan ekspresi.
Prosedur :
1.penjelasan tajuk oleh guru.
2.perbincangan bersama pelajar.
3.mencatat nota.
BBM :
buku rujukan seni visual STPM
Refleksi :
pelajar memahami cara meluahkan emosi dan ekspersi
Melalui seni visual.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Hari/Tarikh :
Jumaat /21.6.2013
Tingkatan :
5K8
Mata pelajaran :
PSV
Masa :
70 minit
Unit Pembelajaran :
Latihan –Lukisan landskap kawasan air terjun.
Objektif :
1.pelajar dapat membuat lakaran dengan menunjukkan
Perspektif yang betul.
2.pelajar dapat mewarna dengan kemas dan
menarik
Lakaran yang telah dibuat.
Aktiviti :
Lukisan Perspektif-kawasan air terjun(soalan SPM 2012)
Prosedur :
1.penerangan kehendak soalan oleh guru.
2.tunjuk cara membuat lukisan perspektif dari
guru.
3.tunjuk cara mewarna lukisan pemandangan
kawasan air terjun
oleh guru.
BBM :
soalan PSV 2 ,2012 dan pensel warna.
Refleksi :
pelajar yang belum siap diminta menjadikan latihan ini
Sebagai kerja rumah.
No comments:
Post a Comment