RPH KARTINI SAHAMAT

Thursday, August 30, 2012

RPH MINGGU KE 32


Hari/Tarikh                          : Isnin 6.8.2012
Tingkatan                            : 6RK5
Mata pelajaran                    : Seni Visual
Masa                                  : 70 minit
Unit Pembelajaran               : 3.Pendekatan Sejarah dan Kritikan Seni Visual.
Obj/Hasil Pembelajaran       : a)menggunakan pendekatan sejarah seni untuk membuat apresiasi dan
                                                Kritikan seni.
 Aktiviti                               : Latihan: Kritikan dan Apresiasi Karya Gunung Ledang.
Prosedur                             :1.guru mengedar latihan kepada pelajar dan memberi penjelasan
                                               bentuk latihan .
                                           2.pelajar menjawab latihan
                                           3.ulasan oleh guru.
BBM                                   : Buku Rujukan Seni Visual.
Refleksi                               : Jawapan kurang memuaskan.Guru memberi jawapan bertulis.


Hari/Tarikh                           : Isnin/6.8.2012
Tingkatan                              :6AK5
Mata Pelajaran                      : Seni Visual
Masa                                     : 70 minit
Unit Pembelajaran                  : Penghasilan Projek 970/3
Obj/Hasil Pembelajaran          : 1.Pelajar dapat menyiapkan karya seperti yang dirancang di dalam
                                                   Kanvas.
Aktiviti                                   : Soalan catan dan soalan Arca.
Prosedur                                : 1.4 orang calon menyambung membuat arca dan seorang calon
                                                  Menyambung menyiapkan catan.
                                                         
                                                2.teguran dan bimbingan dari guru.
                                                3.calon lain yang telah siap dikehendaki melengkapkan folio.
BBM                                     : buku rujukan seni visual STPM,folio
Refleksi                                 :  tinggal 2 orang calon yang belum siap karya mereka.
                                                          
                                                          
**********************************************************************************
                                                                                                                                                                                 
Hari/Tarikh                          : Selasa /7.8.2012
Tingkatan                             : 6RK5
Mata pelajaran                     : Seni Visual
Masa                                    : 70 minit
Unit Pembelajaran                 : 3.Pendekatan Sejarah dan Kritikan Seni Visual.
Obj/Hasil Pembelajaran         : a)menggunakan pendekatan sejarah seni untuk membuat apresiasi dan
                                                  Kritikan seni.
 Aktiviti                                 : Kritikan dan Apresiasi Karya Paper Boat.
Prosedur                               :1.guru mengedar contoh karya Dzulkifli Buyong  kepada pelajar .
                                              2.kritikan menggunakan strategi-secara lisan
                                              3.mencatat hasil perbincangan.
BBM                                     : Buku Rujukan Seni Visual.
Refleksi                                  : Pelajar memberi jawapan yang hampir tepat semasa sesi perbincangan.


Hari/Tarikh                              : Selasa/7.8.2012
Tingkatan                                 :6AK5
Mata Pelajaran                         : Seni Visual
Masa                                        : 70 minit
Unit Pembelajaran                    : Penghasilan Projek 970/3
Obj/Hasil Pembelajaran            : 1.Pelajar dapat menyiapkan karya seperti yang dirancang di dalam
                                                     Kanvas.
Aktiviti                                     : soalan Arca.
Prosedur                                   : 1.2 orang calon menyambung membuat arca .
                                                   2.teguran dan bimbingan dari guru.
                                                   3.calon lain yang telah siap dikehendaki melengkapkan folio.
BBM                                         : buku rujukan seni visual STPM,folio
Refleksi                                      :  semua calon yang telah menunjukkan perkembangan kerja
                                                     Yang memuaskan.
                                                          
**********************************************************************************
Hari/Tarikh                               : Rabu /8.8.2012
Tingkatan                                 : 6RK5
Mata pelajaran                         : Seni Visual
Masa                                       : 70 minit
Unit Pembelajaran                    : 3.Pendekatan Sejarah dan Kritikan Seni Visual.
Obj/Hasil Pembelajaran            : a)menggunakan pendekatan sejarah seni untuk membuat apresiasi dan
                                                     Kritikan seni.
 Aktiviti                                    : Kritikan dan Apresiasi Karya “ Suasana kampung di pagi hari”.
Prosedur                                  :1.guru mengedar contoh karya Lai Foong Moi  kepada pelajar .
                                                 2.kritikan menggunakan strategi-secara lisan
                                                 3.mencatat hasil perbincangan.
BBM                                       : Buku Rujukan Seni Visual.
Refleksi                                   : ada jawapan pelajar yang menepati tajuk perbincangan dan ada
                                                  juga yang kurang tepat menganalisis karya.


Hari/Tarikh                          : Rabu/8.8.2012
Tingkatan                            : 4K8
Mata Pelajaran                    : PSV
Masa                                  : 70 minit
Unit Pembelajaran               :Kraf Tradisional dan dimensi baru.
Obj/Hasil Pembelajaran       :1.Mengetahui alat , bahan dan menguasai teknik serta proses
                                               penghasilan tembikar.
                                            2.Mengetahui reka corak kraf dengan member perhatian kepada
                                                fungsi, nilai budaya dan kemasan. 
Aktiviti                                :Tembikar-Sarawak,Perak dan Kelantan.
Prosedur                             :1.Penerangan tajuk seni kraf tembikar
        2.contoh tembikat mengikut negeri.
        3.memberi nota bertulis.
BBM                                  : Buku Rujukan PSV SPM, .
Refleksi                               : Pelajar telah mengetahui perbezaan bentuk tembikar mengikut
                                             Negeri.Nota belum siap sepenuhnya dan disambung ke hari
                                              Khamis.

**********************************************************************************

Hari/Tarikh                           : Khamis/9.8.2012
Tingkatan                              :6AK5
Mata Pelajaran                      : Seni Visual
Masa                                     : 70 minit
Unit Pembelajaran                  : Penghasilan Projek 970/3
Obj/Hasil Pembelajaran          : 1.Pelajar dapat menyiapkan karya seperti yang dirancang di dalam
                                                   Kanvas.
Aktiviti                                    : soalan Arca dan catan.
Prosedur                                 : 1.sesi mengambil gambar foto semua hasil karya
                                                   Karya peajar.
                                                 2.menyambung membuat folio.
BBM                                      : buku rujukan seni visual STPM,folio
Refleksi                                  :  semua calon yang telah menyiapkan artifak untuk STPM.
                                                 Untuk folio semua calon masih dalam proses mengemaskini
                                                 Melengkapkannya.
                                                 
                                                           
**********************************************************************************                                                                                                                                                                      
Hari/Tarikh                          : Jumaat /10.8.2012
Tingkatan                            : 6RK5
Mata pelajaran                    : Seni Visual
Masa                                  : 70 minit
Unit Pembelajaran               : 3.Pendekatan Sejarah dan Kritikan Seni Visual.
Obj/Hasil Pembelajaran       : a)menggunakan pendekatan sejarah seni untuk membuat apresiasi dan
                                                Kritikan seni.
 Aktiviti                               : Kritikan dan Apresiasi Karya , Nirmala Shanmugalingam.
Prosedur                             :1.guru mengedar contoh karya “Vietnam II”  kepada pelajar .
                                            2.kritikan menggunakan strategi-secara lisan
                                            3.mencatat hasil perbincangan.
BBM                                   : Buku Rujukan Seni Visual.
Refleksi                               : perbincangan berjalan dengan lancar.




No comments:

Post a Comment