Hari/Tarikh :
Isnin/30.4.2012
Tingkatan :
6AK5
Mata Pelajaran :
Seni Visual
Masa :
70 minit
Unit Pembelajaran :
2.3)Penterjemahaan Idea.
Obj/Hasil Pembelajaran :1. memahami
penterjemahan idea ialah proses penghasilan dalam
Pengkaryaan
dan perekaan.
2.pelajar
dapat menghasilkan sekurang-kurangnya 2 teknik dengan
Media
akrilik.
Aktiviti :1.Pemilihan
Bahan dan Teknik.
Prosedur :1.Perbincangan
media yang digunapakai dalam catan.
2.Penerangan teknik yang boleh digunakan
dengan media akrilik.
3.Tunjuk cara dan latihan amali .
BBM :berus,warna
akrilik,buku rujukan seni visual STPM.
Refleksi : Penerangan dan perbincangan
yang panjang,latihan amali
disambung ke hari
berikutnya.
Hari/Tarikh :
Selasa/1.5.2012
Tingkatan :
4K6 dan 4K8
Mata Pelajaran :
Pendidikan Seni Visual
Masa :
70 minit
Unit Pembelajaran :1.3)Komunikasi
Visual.
Obj/Hasil Pembelajaran :1.pelajar dapat menggunakan
pelbagai muka taip.
2.pelajar
dapat mengaplikasikan asas seni reka secara
Kritis
dan kreatif.
3.menginterpretasikan
maklumat dan memperkembangkan
Daya
imaginasi melalui eksperimentasi gayaan.
Aktiviti :a)Reka
bentuk Grafik.
Prosedur :1.penerangan tajuk pembelajaran.
2.memberi
nota bertulis.
BBM :buku
rujukan PSV SPM.
Refleksi :semua pelajar telah
melengkapkan nota masing-masing.
Hari/Tarikh :
Rabu/2.5.2012
Tingkatan :
6AK5
Mata Pelajaran :
Seni Visual
Masa :
70 minit
Unit Pembelajaran :
2.3) Penterjemahan Idea.
Obj/Hasil Pembelajaran :1. memahami
penterjemahan idea ialah proses penghasilan dalam
Pengkaryaan
dan perekaan.
2.pelajar
dapat menghasilkan 2 teknik media
akrilik
dengan
tepat.
Aktiviti :Pemilihan
Bahan dan Teknik(Glazing dan Impasto)
Prosedur :1.tunjukcara
menghasilkan teknik glazing dan impasto
dengan menggunakan media akrilik.
2.peneraangan
dari guru-contoh catan pelukis tempatan yang
Menggunakan
teknik glazing.
3.amali
oleh pelajar .
BBM :
berus,warna akrilik,buku rujukan seni visual STPM.
Refleksi : semua pelajar dapat
menghasilkan teknik glazing dengan
betul.Teknik impasto akan dihasilkan pelajar
pada hari
berikutnya.
************************************************************************************
Hari/Tarikh :
Rabu/2.5.2012
Tingkatan :
4K6
Mata Pelajaran :
Pendidikan Seni Visual
Masa :
70 minit
Unit Pembelajaran :1.2)Komunikasi
Visual.
Obj/Hasil Pembelajaran :1.berkomunikasi melalui
aktiviti dan hasil karya.
2.menginterpertasi
maklumat dan memperkembangkan
Daya imaginasi melalui eksperimentasi gayaan.
Aktiviti :a)Reka
bentuk grafik.
Prosedur :1.penjelasan
maksud poster dan reka bentuk kulit
Buku.
2.perbincangan guru dengan pelajar-perbezaan
Poster dan reka bentuk kulit buku.Menganalisis
Poster dan kulit majalah.
BBM :
Contoh poster dan kulit buku,kulit majalah Anjung Seri.
Refleksi : pelajar lemah dalam
menganalisis dan guru telah
Memberi beberapa contoh sebagai panduan
pelajar.
Hari/Tarikh :
Khamis/3.5.2012
Tingkatan :
4K8
Mata Pelajaran :
Pendidikan Seni Visual
Masa :
70 minit
Unit Pembelajaran :1.2)Komunikasi
Visual.
Obj/Hasil Pembelajaran :1.berkomunikasi melalui
aktiviti dan hasil karya.
2.menginterpertasi
maklumat dan memperkembangkan
Daya imaginasi melalui eksperimentasi gayaan.
Aktiviti :a)Reka
bentuk grafik.
Prosedur :1.penjelasan
maksud poster dan reka bentuk kulit
Buku.
2.perbincangan guru dengan pelajar-perbezaan
Poster dan reka bentuk kulit buku.Menganalisis
Poster dan kulit majalah.
BBM :
Contoh poster dan kulit buku,kulit majalah Anjung Seri.
Refleksi : pelajar amat lemah untuk
aktiviti menganalisis.Guru
banyak memberi contoh dan pelajar mencatat isi pentinh.
Hari/Tarikh :
Jumaat/4.5.2012
Tingkatan :
6AK5
Mata Pelajaran :
Seni Visual
Masa :
2 jam 20 minit
Unit Pembelajaran :
2.3) Penterjemahan Idea.
Obj/Hasil Pembelajaran :1. memahami
penterjemahan idea ialah proses penghasilan dalam
Pengkaryaan
dan perekaan.
2.pelajar
dapat menghasilkan 2 teknik media
akrilik
dengan
tepat.
Aktiviti :Pemilihan
Bahan dan Teknik(Impasto,hardedge,titik)
Prosedur :1.tunjukcara
menghasilkan teknik impasto,hardedge,
Teknik
titik.
dengan menggunakan media akrilik.
2.amali
oleh pelajar .
BBM :pisau
pallet, berus,warna akrilik,buku rujukan seni visual STPM.
Refleksi : ramai yang belum sempat
menhasilkan teknik hardedge.
No comments:
Post a Comment