Minggu 36 Cuti Pertengahan Penggal Kedua.
Minggu 37 Cuti Umum dan Cuti Ganti Hari Raya.
Minggu/Tarikh | 38 (20.9.2010) |
Hari | Isnin |
Tingkatan | 6RK 5 |
Masa | 70 minit |
Mata Pelajaran | Seni Visual |
Unit Pembelajaran | seni visual dan penglibatannya. |
Hasil pembelajaran | Memahami seni visual sebagai satu aspek seni yang kukuh dari segi organisasi dan penglibatannta |
Aktiviti Pembelajaran | 1.penenrangan tajuk secara umum. 2.pembahagian kumpulan dan tajuk untuk pembentangan. 3.perbincangan kaedah utk mendapatkan maklumat |
BBM | buku rujukan seni STPM |
Refleksi | setiap kumpulan mempunyai 4 ahli,setiap ahli mesti ada tugas masing-masing. |
Tingkatan/Hari | 6AK5/Isnin |
Mata Pelajaran | Seni Visual |
Perkara | Peperiksaan Percubaan STPM: Pengajian Am. |
Hari/Tarikh | Selasa 21.9.2010 |
Tingkatan | 6RK5 |
Mata pelajaran | Seni Visual |
Unit Pembelajaran | seni visual dan penglibatannya. |
Hasil Pembelajaran | Memahami seni visual sebagai satu aspek seni yang kukuh dari segi organisasi dan penglibatannta |
Aktiviti Pembelajaran | 1.pembentangan tajuk peranan penaung persatuan/pertubuhan seni terhadap perkembangan seni dim malaysia oleh ahli kumpulan. 2.ulasan dari guru. 3.ahli kumpulan mengedar nota kepada rakan-rakan. |
BBM | buku rujukan seni STPM, nota bercetak |
Refleksi | pembentangan berjalan dengan lancar. |
Tingkatan/Hari | 6AK5/Selasa |
Mata Pelajaran | Seni Visual |
Unit Pembelajaran | Peperiksaan Percubaan STPM: |
Tingkatan/Hari | 4K3/Selasa |
Mata pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Masa | 70 minit |
Unit Pembelajaran | Lukisan Gubahan Fikiran;suasana di dalam hutan tebal |
Hasil Pembelajaran | Menghasilkan lukisan secara terancang-pengolahan dan pengwujudan idea. |
Aktiviti Pembelajaran | 1.penerangan kehendak soalan gubahan fikiran oleh guru. 2.membincangkan objek yang perlu ada dalam lakaran dan aspek gubahan iaitu komposesi objek. 3.pelajar cuba membuat lakaran. |
BBM | contoh lukisan pokok dan pemandangan. |
Refleksi | pelajar masih di peringkat merancang idea. |
Hari/Tarikh | Rabu/22.9.2010 |
Tingkatan | 6AK5 |
Perkara | peperiksaan Percubaan STPM 2010. |
Hari/Tingkatan | 6RK5/Rabu |
Mata Pelajaran | Seni Visual |
Masa | 70 minit |
Unit Pembelajaran | seni visual dan penglibatannya. |
Hasil Pembelajaran | Memahami seni visual sebagai satu aspek seni yang kukuh dari segi organisasi dan penglibatannya |
Aktiviti Pembelajaran | 1.pembentangan tajuk cara pengamal aktiviti seni dalam memperkembangan seni visual di malaysia oleh ahli kumpulan. 2.ulasan dari guru. 3.ahli kumpulan mengedar nota kepada rakan-rakan. |
BBM | buku rujukan seni visual stpm dan nota bercetak. |
Refleksi | pembentangan berjalan lancar,isi pembentangan perlu ditambah lagi. |
Hari/Tingkatan | 4K3 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Masa | 70 minit |
Unit pembelajaran | Lukisan Gubahan Fikiran;suasana di dalam hutan tebal. |
Hasil Pembelajaran | Menghasilkan lukisan secara terancang-pengolahan dan pengwujudan idea. |
Aktiviti Pembelajaran | 1.penerangan kehendak soalan gubahan fikiran oleh guru. 2.membincangkan objek yang perlu ada dalam lakaran dan aspek gubahan iaitu komposesi objek. 3.pelajar cuba membuat lakaran. |
BBM | lukisan pokok, lukisan pemandangan. |
Refleksi | lakaran belum lengkap sambung ke hari berikutnya |
Hari/Tarikh | Khamis/23.9.2010 |
Tingkatan | 6AK5 |
Perkara | Peperiksaan Percubaan STPM |
Tingkatan/Hari | 6RK5/Khamis |
Mata Pelajaran | Seni Visual |
Masa | 70 minit |
Unit Pembelajaran | seni visual dan penglibatannya. |
Hasil pembelajaran | Memahami seni visual sebagai satu aspek seni yang kukuh dari segi organisasi dan penglibatannya |
Aktiviti Pembelajaran | 1.pembentangan tajuk peranan pencinta dan pengkritik seni dalam memperkembangan seni visual di malaysia oleh ahli kumpulan. 2.ulasan dari guru. 3.ahli kumpulan mengedar nota kepada rakan-rakan. |
BBM | buku rujukan seni visual stpm dan nota bercetak. |
Refleksi | pembentangan berjalan dengan lancar dan isi pembentangan yang mencukupi. |
Hari/Tarikh | Jumaat/25.9.2010 |
Tingkatan | 4K3 |
Mata pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Masa | 70 minit |
Unit Pembelajaran | Lukisan gubahan fikiran;suasana di dalam hutan tebal. |
Hasil Pembelajaran | Menghasilkan lukisan secara terancang-pengolahan dan pengwujudan idea. |
Aktiviti Pembelajaran | 1.pelajar menyambung aktiviti membuat lakaran dengan lengkap.. |
BBM | contoh lukisan,buku rujukan PSV SPM. |
Refleksi | pelajar telah menggunakan komposesi nisbah 1/3 |
hari/Tarikh | Sabtu/26.9.2010 |
Tingkatan | 6AK5 |
Perkara | Peperiksaan percubaan STPM |
Hari/Tingkatan | Sabtu/ 6RK5 |
Mata Pelajaran | Seni Visual |
Masa | 70 minit |
Unit Pembelajaran | seni visual dan penglibatannya. |
hasil Pembelajaran | Memahami seni visual sebagai satu aspek seni yang kukuh dari segi organisasi dan penglibatannya |
Aktiviti Pembelajaran | 1.latihan bertulis esei: peranan galeri seni dalam memperkembangkan lagi seni visual di Malaysia. 2.perbincangan bersama guru secara lisan. |
BBM | buku rujukan seni visual stpm |
Refleksi | pelajar tidak sempat menyiapkan karangan,dijadikan sebagai kerja rumah. |
Hari/Tingkatan | Sabtu/4K3 |
Mata pelajaran | Pendidikan seni Visual |
Masa | 70 minit |
Unit Pembelajaran | Lukisan gubahan fikiran;suasana di dalam hutan tebal. |
Hasil Pembelajaran | Menghasilkan lukisan secara terancang-pengolahan dan pengwujudan idea. |
Aktiviti Pembelajaran | 1.mewarna lakaran yang telah lengkap dengan menggunakan oil pastel. |
BBM | oil pastel,contoh lukisan gubahan fikiran. |
Refleksi | semua pelajar telah menyiapkan lukisan dan telah menghantar kepada guru untuk penyemakan dan pemarkahan. |
Pn Kartini,
ReplyDeleteTerima kasih kerana telah menghantar rph untuk disemak.
Ianya lengkap, kemas dan menarik. sila kekalkan usaha murni ini.
- "Tiada balasan kebaikan melainkan kebaikan pula"
- ayat 60 surah Ar Rahman.