RPH KARTINI SAHAMAT

Monday, May 31, 2010

RPH 20 dan 21

RPH MINGGU KE 20 DAN 21

Minggu/Tarikh 20 (17.5.2010)
Hari Isnin
Tingkatan 6AK5
Perkara Peperiksaan Penggal 1

Hari/Tarikh Isnin 17.5.2010
Tingkatan 6RK5
Mata Pelajaran Seni Visual 1
Masa 70 minit
Perkara Format Kertas Seni Visual 970/1: Apresiasi Seni(Teori)
Objektif 1.pelajar memahami format kertas peperiksaan seni visual peringkat STPM.
Aktiviti Pembelajaran 1.penerangan jumlah kertas peperiksaan seni visual STPM-kertas 1,kertas 2 dan kertas 3
2.Menunjuk contoh kertas 1 STPM 2009.Penerangan kehendak soalan di bahagian A,B dan C.
3.penerangan teknik menjawab soalan teori.
BBM kertas STPM 970/1,buku rujukan seni visual STPM.
Refleksi pelajar memahami format dan kehendak soalan yang dibincangkan.

Hari/Tarikh Selasa(18.5.2010)
Tingkatan 6AK5
Mata Pelajaran Seni visual 1
Perkara Peperiksaan Penggal 1

Hari/Tarikh Selasa(18.5.2010)
Tingkatan 6RK5
Mata Pelajaran Seni visual 1
Masa 70 minit
Perkara Pendedahan Format Kertas 2 dan 3 Seni Visual STPM
Objektif pelajar memahami format kertas peperiksaan seni visual peringkat STPM bagi Kertas 2 dan Kertas 3.
Aktiviti Pembelajaran 1.penerangan kertas 2 seni visual STPM
2.penerangan kertas 3 seni visual-menunjuk contoh kertas tahun 2009 dan 2010.
BBM contoh kertas 2 dan kertas 3
Refleksi penerangan berjalan seperti yang dirancang.

HARI RABU 19.5.2010 SAMBUTAN HARI GURU PERINGKAT SEKOLAH.

Hari/Tarikh Khamis (20.5.2010)
Tingkatan 6AK5
Perkara Peperiksaan Penggal 1

Hari/Tarikh Khamis (20.5.2010)
Tingkatan 6RK5
Mata Pelajaran Seni Visual 1
Masa 70 minit
Unit Pembelajaran Apresiasi Seni: bahasa seni visual-aspek formal,unsur seni garisan.
Hasil pembelajaran mengenal pasti unsur seni yang diolah dengan menggunakan media dan teknik tertentu dapat membentuk kesatuan dalam sesebuah hasil seni visual.
Aktiviti Pembelajaran 1.pembentangan oleh pelajar dihdapan kelas.
2.sesi perbincangan sesama rakan pelajar.
3.ulasan dari guru.
4.latihan menganalisis karya Vincent Van Gogh dengan menggunakan unsur garisan.
BBM contoh catan,buku rujukan seni visual STPM
Refleksi isi pemebntangan masih ada sedikit kekurangannya.Pelajar diminta menambahkan lagi maklumat .

Hari/Tarikh Selasa(18.5.2010)
Tingkatan 4K3
Mata pelajaran Pendidikan Seni Visual
Perkara Peperiksaan Penggal 1

Hari/Tarikh Jumaat(21.5.2010)
Tingkatan 4K3
Mata Pelajaran Pendidikan Seni Visual
Perkara Peperiksaan Penggal 1

Minggu/tarikh 21 (24.5.2010)
Hari Isnin
Tingkatan 6AK5
Perkara Peperiksaan Penggal 1

Hari/Tarikh Isnin 24.5.2010
Tingkatan 6RK5
Mata Pelajaran Seni Visual
Masa 70 minit
Unit Pembelajaran Apresiasi Seni: bahasa seni visual-aspek formal,unsur seni jalinan
Hasil Pembelajaran mengenal pasti unsur seni yang diolah dengan menggunakan media dan teknik tertentu dapat membentuk kesatuan dalam sesebuah hasil seni visual.
Aktiviti Pembalajaran 1.pembentangan oleh pelajar dihdapan kelas.
2.sesi perbincangan sesama rakan pelajar.
3.ulasan karya/catan abstrak Jackson Pollock.
4.ulasan dari guru.
BBM Buku Rujukan Seni Visual STPM dan SPM
Refleksi hasil pembentangan kurang dari isi,pembentang diminta menambah lagi isi berkaitan dengan jalinan.

Hari/Tarikh Selasa (25.5.2010)
Tingkatan 6AK5
Perkara Peperiksaan Penggal 1

Hari/Tarikh Selasa (25.5.2010)
Tingkatan 6RK5
Mata Pelajaran Seni Visual
Masa 70 minit
Unit Pembelajaran Apresiasi Seni: bahasa seni visual-aspek formal,unsur seni rupa dan bentuk.
Hasil Pembelajaran mengenal pasti unsur seni yang diolah dengan menggunakan media dan teknik tertentu dapat membentuk kesatuan dalam sesebuah hasil seni visual.
Aktiviti Pembelajaran 1.pembentangan oleh 2 pelajar dihdapan kelas.
2.sesi perbincangan sesama rakan pelajar.
3.ulasan dari guru.
BBM Buku rujukan seni visual STPM dan SPM
Refleksi pembentang tajuk rupa perlu menambahkan lagi isi -contoh fungsi rupa dalam hasil seni visual.

Hari/Tarikh Rabu (26.5.2010)
Tingkatan 6AK5
Perkara Peperiksaan Penggal 1

Hari/Tarikh Rabu(26.5.2010)
Tingkatan 6RK5
Mata Pelajaran Seni Visual
Masa 70 minit
Unit pembelajaran Apresiasi Seni: bahasa seni visual-aspek formal,unsur seni warna.
Hasil Pembelajaran mengenal pasti unsur seni yang diolah dengan menggunakan media dan teknik tertentu dapat membentuk kesatuan dalam sesebuah hasil seni visual.
Aktiviti Pembelajaran 1.pembentangan oleh pelajar dihdapan kelas.
2.sesi perbincangan sesama rakan pelajar.
3.ulasan dari guru.
BBM Buku rujukan Seni Visual STPM dan gambar beberapa contoh karya seni visual dari internet.
Refleksi pembentangan sangat memuaskan dari segi isi yang padat dan lengkap.

Hari/Tarikh Khamis (27.5.2010)
Tingkatan 6AK5
Perkara Peperiksaan Penggal 1

Hari/Tarikh Khamis (27.5.2010)
Tingkatan 6RK5
Mata Pelajaran Seni visual
Masa 70 minit
Unit pembelajaran Apresiasi Seni: bahasa seni visual-prinsip rekaan harmoni.
hasil pembelajaran mengenal pasti unsur seni yang diolah dengan menggunakan media dan teknik tertentu dapat membentuk kesatuan dalam sesebuah hasil seni visual.
Aktiviti Pembelajaran 1.pembentangan oleh pelajar dihdapan kelas.
2.sesi perbincangan sesama rakan pelajar.
3.kajian karya/hasil seni visual dari aspek harmoni.
BBM buku rujukan STPM dan contoh karya catan.
refleksi perbincangan berjalan lancar.

hari/tarikh selasa (25.5.2010)
Tingkatan 4K3
Perkara Peperiksaan penggal 1

Hari/Tarikh Rabu(26.5.2010)
Tingkatan 4K3
Perkara peperiksaan penggal 1

No comments:

Post a Comment