MINGGU KE 25
Hari/Tarikh : 16.6.2014/Isnin
Tingkatan : 6AK5
Masa : 70 minit
Mata Pelajaran : Seni Visual 3
Unit Pembelajaran : Projek Kajian Seni Visual 970/3
Objektif : 1.pelajar dapat membuat persediaan kewangan dan masa
sebelum membuat kajian.
Prosedur : 1.penerangan guru persiapan membuat kajian.
2.penerangan format penulisan kertas cadangan.
BBM : contoh folio,contoh kertas cadangan.
Refleksi : pelajar membuat rujukan tentang cara penulisan kertas
Cadangan.
*************************************************************************************
Hari/Tarikh : Isnin/16.6.2014
Tingkatan : 6RK5
Masa : 70 minit
Mata Pelajaran : Seni Visual 1
Unit Pembelajaran : Apresiasi Seni Visual.
Objektif : 1.Pelajar dapat memahami maksud apresiasi dalam seni visual.
2.pelajar dapat menjelaskan penghayatan terhadap karya seni
Catan.
Aktiviti Pembelajaran : Peranan Seni:Peranan Psikologi.
Prosedur : 1.Penerangan dari guru kaitan seni dan emosi.
2.Perbincangan bersama pelajar-karya yang ada kaitan
Dengan aspek emosi.
3.mencatat isi-isi penting.
BBM : Kamus Dewan Bahasa dan Pustaka,buku rujukan Seni Visual STPM.
Refleksi : pelajar memahami peranan emosi dalam menghasilkan karya
Seni visual.
************************************************************************************
Hari/Tarikh : 17.6.2014/Selasa
Tingkatan : 6AK5
Masa : 70 minit
Mata Pelajaran : Seni Visual 3
Unit Pembelajaran : Projek Kajian Seni Visual 970/3
Objektif : 1.pelajar dapat membuat persediaan kewangan dan masa
sebelum membuat kajian.
Prosedur : 1.penerangan guru persiapan membuat kajian.
2.penerangan format penulisan kertas cadangan.
BBM : contoh folio,contoh kertas cadangan.
Refleksi : pelajar membuat rujukan tentang cara penulisan kertas
Cadangan.
*************************************************************************************
Hari/Tarikh : Selasa/17.6.2014
Tingkatan : 4k6
Mata Pelajaran : PSV
Masa : 70 minit
Perkara : Pembetulan Kertas Peperiksaan.
Objektif : 1.pelajar dapat membaiki kesilapan yang telah dilakukan dalam
Menjawab kertas teori.
Prosedur : 1.sesi perbincangan bersama guru tentang permarkahan keseluruhan.
2.perbincangan jawapan bagi setiap soalan.
BBM : Buku Rujukan PSV SPM dan kertas soalan .
Refleksi : Pelajar dapat mengesan punca kesilapan jawapan masing-masing.
*************************************************************************************
Hari/Tarikh : Selasa/17.6.2014
Tingkatan : 6RK5
Masa : 70 minit
Mata Pelajaran : Seni Visual 1
Unit Pembelajaran : Apresiasi Seni Visual.
Objektif : 1.Pelajar dapat memahami maksud apresiasi dalam seni visual.
2.pelajar dapat menjelaskan penghayatan terhadap karya seni
Catan.
Aktiviti Pembelajaran : Peranan Seni:Peranan Psikologi.
Prosedur : 1.Penerangan dari guru kaitan seni dan sensitivity.
2.Perbincangan bersama pelajar-karya yang ada kaitan
Dengan aspek sensitiviti
3.mencatat isi-isi penting.
BBM : Kamus Dewan Bahasa dan Pustaka,buku rujukan Seni Visual STPM.
Refleksi : pelajar dapat mengaitkan keperluan sensitivity dalam menghasilkan
Karya.
*************************************************************************************
Hari Rabu 18.6.2014 Hingga 19.6.2014
Menghadiri Kursus Penyelarasan Rubrik Pemarkahan Kerja Kursus STPM 2014
Penggal 3 Peringkat Negeri Sarawak (Zon Selatan)
Ketua Pentaksir Negeri dan Pentaksir Sekolah Bagi Mata Pelajaran
Seni Visual 970/3
*************************************************************************************
Hari/Tarikh : 20.6.2014/Jumaat
Tingkatan : 6AK5
Masa : 70 minit
Mata Pelajaran : Seni Visual 3
Unit Pembelajaran : Projek Kajian Seni Visual 970/3.
Aktiviti : Pengedaran Kertas Soalan Kerja Kursus Seni Visual STPM
2014.
Objektif : 1.pelajar dapat membuat pemilihan soalan tugasan yang
Sesuai dengan kebolehan mereka.
Prosedur : 1.penerangan guru –arahan tugasan dan kehendak tugasan.
2.Penerangan dan perbincangan soalan 1 dan soalan 2.
3.pelajar memilih soalan tugasan.
4.perbincangan membuat kertas cadangan.
BBM : soalan kerja kursus STPM Seni Visual,contoh kertas cadangan.
Refleksi : pelajar membuat keputusan memilih soalan 2 iaitu seni Cetakan
Timbulan.
No comments:
Post a Comment