Hari/Tarikh :
Khamis/2.1.2014
Tingkatan :
6AK5
Perkara :
1.Pendaftaran Pelajar
2.Pembentukkan AJK Keceriaan Kelas.
*************************************************************************************
Hari/Tarikh :
Jumaat/2.1.2014
Tingkatan :
6AK5
Mata Pelajaran :
Seni Visual
Masa :
70 minit
Unit Pembelajaran :
Kajian Satu Objek.
Obj/Hasil Pembelajaran : 1.Pelajar dapat membuat kajian
visual terhadap sifat objek
2.Pelajar dapat melukis kadar banding yang
tepat untuk tin minuman.
Aktiviti :
Lukisan Satu Objek: Tin Minuman Aluminium.
Prosedur :1.Penjelasan dan tunjuk cara mengukur kadar banding objek
oleh guru.
2. Pelajar membuat pemerhatian terhadap objek
dari segi
Saiz,bentuk dan sifat.
3. pelajar membuat lakaran objek tin minuman
dengan pensel 2B.
BBM :
Buku Rujukan Seni Visual STPM,tin minuman,pensel 2B
Refleksi : pelajar
dapat melukis dengan kadar banding yang tepat.Lukisan perlu
diperkemaskan.
*************************************************************************************
Hari/Tarikh :
Isnin/6.1.2014
Tingkatan :
6AK5
Mata Pelajaran :
Seni Visual
Masa :
70 minit
Unit Pembelajaran :
Kajian Satu Objek-Plastik Minuman
Obj/Hasil Pembelajaran : 1.Pelajar dapat membuat kajian
visual terhadap sifat objek
2.Pelajar dapat menimbulkan sifat objek
plastik dengan teknik
dan media pensel warna.
Aktiviti :
Lukisan Satu Objek:Menimbulkan sifat botol minuman plastik-media
Pensel Warna.
Prosedur :1.Penjelasan dan tunjuk cara mengukur dan melakar objek
oleh guru.
2. pelajar
membuat lakaran dengan media pensel dan menggunakan
teknik garisan sehala dan crosshatching
untuk menimbulkan
bentuk serta sifat objek.
BBM : Buku Rujukan Seni Visual STPM,bekas minuman
plastik,pensel warna.
Refleksi : pelajar dapat melakar bentuk objek dan
membuat kesan jalinan
pada objek. Masih ada beberapa pelajar masih
perlu diperbaiki
lakarannya kerana kurang tepat dari segi
kadar banding.
*************************************************************************************
Hari/Tarikh
: Selasa/7.1.2013
Tingkatan
: 4K6
Mata
Pelajaran
: Pendidikan Seni Visual
Masa :70 minit
Unit
Pembelajaran :Asas Seni Reka.
Obj/hasil pembelajaran
: Pelajar dapat menyebut 5 unsur seni dan 6 prinsip rekaan.
Aktiviti Pembelajaran
:Asas Seni Reka-Unsur Seni dan Prinsip Rekaan.
Prosedur
:1.penjelasan dari guru-format SPM Kertas PSV.
2.Penjelasan tajuk sepanjang tahun.
3.Pembentukan Kumpulan Pembentangan.
BBM
: Buku Rujukan PSV SPM.
Refleksi : pelajar menunjukkan sikap berusaha
membentuk kumpulan
Pembentangan.
*************************************************************************************
Hari/Tarikh :
Selasa/7.1.2014
Tingkatan :
6AK5
Mata Pelajaran :
Seni Visual
Masa :
70 minit
Unit Pembelajaran :
Kajian Satu Objek-Plastik Minuman
Obj/Hasil Pembelajaran: 1.Pelajar dapat membuat kajian
visual terhadap sifat objek
2.Pelajar dapat menimbulkan sifat objek
plastik dengan teknik
dan media pensel warna.
Aktiviti :
Lukisan Satu Objek:Menimbulkan sifat bekas minuman plastik-media
Pensel Warna.
Prosedur :1.Penjelasan dan tunjuk cara mewarna objek yang lut sinar
oleh guru.
2. pelajar
membuat lakaran dengan media pensel dan menggunakan
teknik garisan sehala dan crosshatching
daripada pensil warna untuk
menimbulkan
bentuk serta sifat objek.
BBM : Buku Rujukan Seni Visual STPM,bekas minuman
plastik,pensel warna.
Refleksi : pelajar dapat melakar bentuk objek dan
membuat kesan jalinan
pada objek. Teknik mewarna masih perlu
dipertingkatankan lagi.
*************************************************************************************
HARI RABU
8.01.2014
TAKLIMAT PBS UNTUK
SEMUA PELAJAR TINGKATAN 6 ATAS
*********************************************************************************
Hari/Tarikh :
Khamis/9.1.2014
Tingkatan :
6AK5
Mata Pelajaran :
Seni Visual
Masa :
70 minit
Unit Pembelajaran :
Kajian Satu Objek-Plastik Minuman
Obj/Hasil Pembelajaran: 1.Pelajar dapat membuat kajian
visual terhadap sifat objek
2.Pelajar dapat menimbulkan sifat objek
plastik dengan teknik
dan media pensel warna.
Aktiviti :
Lukisan Satu Objek:Menimbulkan sifat bekas minuman plastik-media
Pensel Warna.
Prosedur :1.Penjelasan dan tunjuk cara mewarna objek yang lut sinar
oleh guru.
2. pelajar
menggunakan media pensil warna untuk
menimbulkan sifat objek yang lut sinar
berserta kesan cahaya dan bayang.
BBM : Buku Rujukan Seni Visual STPM,bekas minuman
plastik,pensel warna.
Refleksi : pelajar dapat melakar bentuk objek dan
membuat kesan jalinan
pada objek.
*************************************************************************************
Hari/Tarikh
: Khamis/9.1.2013
Tingkatan
: 4K6
Mata
Pelajaran
: Pendidikan Seni Visual
Masa :70 minit
Unit
Pembelajaran :Asas Seni Reka.
Obj/hasil pembelajaran
: Pelajar dapat membuat pembentangan dengan lancar dan
Isi yang lengkap.
Aktiviti Pembelajaran
:Unsur Seni-Garisan dan Jalinan
Prosedur
:1.ahli kumpulan pembentangan membuat pembentangan.
2.sesi soal jawab bersama rakan.
3.ulasan oleh guru.
4.pelajar mencatat isi penting.
BBM
: Buku Rujukan PSV SPM.
Refleksi : pelajar menunjukkan sikap berusaha
mengumpulkan maklumat untuk
Pembentangan.
*************************************************************************************
Hari/Tarikh :
Jumaat/10.1.2014
Tingkatan :
6AK5
Mata Pelajaran :
Seni Visual
Masa :
70 minit
Unit Pembelajaran :
Kajian beberapa objek-jarak dan ruang
Obj/Hasil Pembelajaran: 1.Pelajar dapat membuat kajian
visual terhadap kedudukan objek
Kesan cahaya dan bayang.
2.Pelajar melakar objek dengan pensil dan
menanda ruang yang
Perlu digelapkan.
Aktiviti :
Lukisan buah-buahan –epal hijau dan buah pear dengan media oil
Pastel.
Prosedur :1.Penjelasan dan tunjuk cara melukis objek yang buah-buahan
Yang disusun dalam kedudukan yang berbeza
oleh guru.
2. pelajar
menggunakan media pensil untuk melakar objek. 3.tunjuk
cara mewarna menggunakan oil pastel oleh guru.
4.pelajar mewarna menggunakan oil pastel.
BBM : Buku Rujukan Seni Visual STPM,buah
epal,pear,oil pastel.
Refleksi : pelajar dapat melakar bentuk objek dan membuat
kesan jalinan
pada objek.
*************************************************************************************
Hari/Tarikh
: Jumaat/10.1.2013
Tingkatan
: 4K6
Mata
Pelajaran
: Pendidikan Seni Visual
Masa :70 minit
Unit Pembelajaran :Asas Seni Reka.
Obj/hasil pembelajaran
: Pelajar dapat membuat pembentangan dengan lancar dan
Isi yang lengkap.
Aktiviti Pembelajaran
:Unsur Seni-Rupa dan Bentuk
Prosedur
:1.ahli kumpulan pembentangan membuat pembentangan.
2.sesi soal jawab bersama rakan.
3.ulasan oleh guru.
4.pelajar mencatat isi penting.
BBM
: Buku Rujukan PSV SPM.
Refleksi : pelajar menunjukkan sikap berusaha
mengumpulkan maklumat untuk
Pembentangan.
No comments:
Post a Comment