RPH MINGGU KE 37
Hari/Tarikh :
Isnin/ 2.9.2013
Tingkatan :
6RK5
Mata Pelajaran :
Seni Visual 970/1
Masa :
70 minit
Perkara :
Latihan Ulangkaji.
Obj/Hasil Pembelajaran :
Pelajar memahami jawapan yang sebenar
dikehendaki oleh
Soalan.
Aktiviti : Latihan Soalan
Struktur Bahagian A-STPM 2007
Prosedur :
1.penerangan oleh guru.
2. pelajar menjawab soalan
3.perbincangan pelajar dengan guru
BBM :
buku rujukan seni visual STPM,soalan STPM 2007
Refleksi :
pelajar dapat mengenalpasti kesalahan ketika menjawab
Soalan.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Hari/Tarikh :
Isnin/26.8.2013
Tingkatan :
5K8
Perkara :
Peperiksaan Percubaan SPM
Sains Kertas 1 dan Sejarah 3.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Hari/Tarikh :
Selasa/3.9.2013
Tingkatan :
6AK5
Mata Pelajaran :
Seni Visual 970/3
Masa :
70 minit
Unit Pembelajaran :
Penghasilan Karya.
Obj/Hasil Pembelajaran :
1.Calon dapat menghasilkan karya berdasarkan idea/kemahiran
sendiri.
Aktiviti Pembelajaran :
Kajian Visual dan lakaran-subjek untuk pengkaryaan dan perekaan.
Prosedur :1.pelajar
membuat lakaran komposisi bagi soalan pengkaryaan.
2.pelajar membuat model pondok,rumah kedai
dan taman.
BBM :
Lattop(power point),jenis-jenis pokok,gambar figura,mounting
Board,gam PVA,dawai,kayu,span pencuci pinggan
mangkuk,
Majalah Laman.
Refleksi :
beberapa orang calon,kurang kemas model bangunan yang dibuat.
Calon diminta membaiki semula.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Hari/Tarikh :
Selasa/ 3.9.2013
Tingkatan :
6RK5
Mata Pelajaran :
Seni Visual 970/1
Masa :
70 minit
Perkara :
Latihan Ulangkaji.
Obj/Hasil Pembelajaran :
Pelajar memahami jawapan yang sebenar
dikehendaki oleh
Soalan.
Aktiviti :
Latihan Soalan Esei Bahagian B-STPM 2007
Prosedur :
1.penerangan oleh guru.
2. sesi soal jawab pelajar dengan guru
3.pelajar mencatat isi-isi penting jawapan.
BBM :
buku rujukan seni visual STPM,soalan STPM 2007
Refleksi :
pelajar tidak sempat untuk menulis esei sepenuhnya disebabkan
Sesi perbincangan yang panjang. Laihan
dissambung ke hari
Berikutnya.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Hari/Tarikh :
Rabu/4.9.2013
Tingkatan :
5K8
Perkara :
Peperiksaan Percubaan SPM
Aktiviti :
Pelajar membuat ulangkaji.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Hari/Tarikh :
Rabu/4.9.2013
Tingkatan :
6AK5
Mata Pelajaran :
Seni Visual 970/3
Masa :
70 minit
Unit Pembelajaran :
Penghasilan Karya.
Obj/Hasil Pembelajaran :
1.Calon dapat menghasilkan karya berdasarkan idea/kemahiran
sendiri.
Aktiviti Pembelajaran :
Kajian Visual dan lakaran-subjek untuk pengkaryaan dan perekaan.
Prosedur :1.pelajar
membuat lakaran komposisi bagi soalan pengkaryaan.
2.pelajar membuat model pondok,rumah kedai
dan taman.
BBM :
Lattop(power point),jenis-jenis pokok,gambar figura,mounting
Board,gam PVA,dawai,kayu,span pencuci pinggan
mangkuk,
Majalah Laman.
Refleksi :
rekabentuk model bangunan ada yang kurang cirri-ciri tradisi yang
yang dikaji.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Hari/Tarikh :
Khamis/5.9.2013
Tingkatan :
6AK5
Mata Pelajaran :
Seni Visual 970/3
Masa :
70 minit
Unit Pembelajaran :
Penghasilan Karya.
Obj/Hasil Pembelajaran :
1.Calon dapat menghasilkan karya berdasarkan idea/kemahiran
sendiri.
Aktiviti Pembelajaran :
Kajian Visual-subjek untuk pengkaryaan dan perekaan.
Prosedur :1.calon
pengkaryaan membuat lakaran komposisi.
2.calon soalan perekaan menyambung membina
model rumah dan
Bangunan kedai.
BBM :
Lattop(power point) mounting board,gam PVA ,pisau NT
Majalah rekabentuk Laman.
Refleksi :
calon pengkaryaan yang telah siap lakaran karya akhir,diminta
Membuat kajian warna.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Hari/Tarikh :
Khamis/5.9.2013
Tingkatan :
6RK5
Mata Pelajaran :
Seni Visual 970/1
Masa :
70 minit
Perkara :
Latihan Ulangkaji.
Obj/Hasil Pembelajaran :
Pelajar memahami jawapan yang sebenar
dikehendaki oleh
Soalan.
Aktiviti :
Latihan Soalan Esei Bahagian B-STPM 2007
Prosedur :
1.latihan membuat esei soalan bahagian B.
2. penyemakan oleh guru dan perbincangan
Kelemahan isi jawapan.
BBM :
buku rujukan seni visual STPM,soalan STPM 2007
Refleksi :
pelajar hanya sempat membuat 1 latihan soalan esei sahaja.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Hari/Tarikh :
Jumaat/ 30.8.2013
Tingkatan :
6RK5
Mata Pelajaran :
Seni Visual 970/1
Masa :
70 minit
Perkara :
Latihan-Potret Pemimpin Negara.
Obj/Hasil Pembelajaran :
pelajar dapat menerap semangat nasionalisme menerusi
Seni visual sempena bulan kemerdekaan.
Aktiviti :
Pelajar membuat lukisan potret dan arca semangat
nasionalisme.
Prosedur :
1.penerangan oleh guru.
2. perbincangan dengan pelajar.
3. latihan amali-lukisan potret dan
rekabentuk arca.
BBM :
buku rujukan seni visual STPM,contoh gambar dan contoh arca.
Refleksi :
pelajar dapat menyiapkan potret pemimpin.Arca masih dalam
Pembinaan. Hasil karya akan dipamerkan.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Hari/Tarikh :
Jumaat/6.9.2013
Tingkatan :
6AK5
Mata Pelajaran :
Seni Visual 970/3
Masa :
70 minit
Unit Pembelajaran :
Penghasilan Karya.
Obj/Hasil Pembelajaran :
1.Calon dapat menghasilkan karya berdasarkan idea/kemahiran
sendiri.
Aktiviti Pembelajaran :
Kajian Visual-subjek untuk pengkaryaan dan perekaan.
Prosedur :1.calon
pengkaryaan membuat lakaran komposisi.
2.calon soalan perekaan menyambung membina
model rumah dan
Bangunan kedai.
BBM :
Lattop(power point) mounting board,gam PVA ,pisau NT
Majalah rekabentuk Laman.contoh model rumah.
Refleksi :
calon pengkaryaan masih dalam kajian warna. Minimum 4 kajian
Warna perlu disiapkan.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Hari/Tarikh :
Jumaat/6.9.2013
Tingkatan :
5K8
Mata Pelajaran :
Pendidikan Seni Visual.
Perkara :
Pemulangan Kertas Ujian PSV 2.
Objektif :
1.pelajar memahami kesilapan dan kelemahan lukisan
Masing-masing.
Aktiviti :
Pengumuman markah dan perbincangan .
Prosedur :1.guru
memulangkan kertas lukisan peperiksaan pelajar
Dan memaklumkan markah.
2.perbincangan mencari kelemahan dan kekuatuan
lukisan pelajar.
BBM :
Kertas PSV 2.
Refleksi :
Pelajar yang memilih soalan no 5 dapat mengesan kelemahan lukisan,
Iaitu dari segi perspektif dan kadar banding
objek.
Tahniah rph disedia dengan baik dan kemaskini. Teruskan usaha cikgu
ReplyDelete