Hari/Tarikh
: Isnin/28.1.2013
Tingkatan
: 5K8
Mata
Pelajaran : Pendidikan Seni
Visual
Masa : 70 minit
Unit
Pembelajaran : 1.Penghasilan Seni
Visual-Seni Halus :
Obj/hasil pembelajaran: Pelajar memahami
proses, gubahan dan fungsi Seni Visual serta
berkomunikasi dalam semua bidang seni
berkaitan.
Aktiviti Pembelajaran : Lukisan Alam
Semulajadi.-Teknik Mewarna Pokok
Prosedur : 1..tunjuk cara mewarna
objek oleh guru.
2.Latihan pelajar cuba mewarna objek dengan
Menggunakan pensel warna.
BBM : Contoh Lukisan
,gambar pokok.pensel 2B, 3B ,5B dan 7B.
Refleksi : 2 orang pelajar yang
telah siap mewarna membantu guru
membimbing rakan-rakan yang masih lemah dalam kemahiran
mewarna.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Hari/Tarikh :
Selasa/29.1.2013
Tingkatan :
6AK5
Mata Pelajaran :
Seni Visual
Masa :
70 minit
Unit Pembelajaran :
Kajian Satu Objek.
Obj/Hasil Pembelajaran: 1.Pelajar dapat membuat kajian
visual terhadap sifat objek
2.Pelajar dapat menimbulkan sifat objek
sayuran dengan teknik
dan media pensel warna.
Aktiviti :
Lukisan Satu Objek:Menimbulkan sifat sayuran-media
Pensel Warna.
Prosedur :1.Penjelasan dan tunjuk cara mengukur dan melakar objek
oleh guru.
2. pelajar
membuat lakaran dengan media pensel dan menggunakan
teknik garisan sehala dan crosshatching
untuk menimbulkan
bentuk serta sifat objek.
BBM :
Buku Rujukan Seni Visual STPM,sayuran
hijau,pensel warna.
Refleksi : pelajar dapat melakar bentuk objek dan
membuat kesan jalinan
pada
objek. Masih ada beberapa pelajar masih perlu diperbaiki
lakarannya kerana kurang tepat dari segi kadar
banding.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Hari/Tarikh
: Rabu/30.1.2013
Tingkatan
: 5K8
Mata
Pelajaran : Pendidikan Seni
Visual
Masa :70 minit
Unit
Pembelajaran : 1.Penghasilan Seni
Visual-Seni Halus
Obj/hasil pembelajaran: Pelajar memahami
proses, gubahan dan fungsi Seni Visual serta
berkomunikasi dalam semua bidang seni berkaitan.
Aktiviti Pembelajaran : Lukisan Alam Semulajadi.-Teknik
Mewarna Pokok
Prosedur : 1..tunjuk cara mewarna
objek oleh guru.
2.Latihan pelajar cuba mewarna objek dengan
Menggunakan pensel warna.
BBM : Contoh Lukisan
,gambar pokok.pensel 2B, 3B ,5B dan 7B.
Refleksi : semua pelajar telah
menyiapkan kerja masing-masing dan
pelajar sudah mengetahui penggunaan 4 warna
untuk mewarna
pokok dan daun.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Hari/Tarikh :
Rabu/30.1.2013
Tingkatan :
6AK5
Mata Pelajaran :
Seni Visual
Masa :
70 minit
Unit Pembelajaran :
Kajian Satu Objek.
Obj/Hasil Pembelajaran: 1.Pelajar dapat membuat kajian
visual terhadap sifat objek
2.Pelajar dapat menimbulkan sifat objek
sayuran dengan teknik
dan media pensel warna.
Aktiviti :
Lukisan Satu Objek:Menimbulkan sifat sayuran-media
Pensel Warna.
Prosedur :1.Penjelasan dan tunjuk cara mewarna objek yang lembut dan
keras.
2. pelajar
mewarna lakaran masing-masing dengan media kering.
BBM : Buku Rujukan Seni Visual STPM,sayuran
hijau,pensel warna.
Refleksi : pelajar mewarnakan objek keras dahulu
,penekanan aspek
Cahaya dan bayang.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Hari/Tarikh :
Khamis/31.1.2013
Tingkatan :
6AK5
Mata Pelajaran :
Seni Visual
Masa :
70 minit
Unit Pembelajaran :
Kajian Satu Objek.
Obj/Hasil Pembelajaran: 1.Pelajar dapat membuat kajian
visual terhadap sifat objek
2.Pelajar dapat menimbulkan sifat objek
sayuran dengan teknik
dan media pensel warna.
Aktiviti :
Lukisan Satu Objek:Menimbulkan sifat sayuran-media
Pensel Warna.
Prosedur :1.
pelajar sambung aktiviti mewarna lakaran masing-masing dengan media
Kering.
BBM : Buku Rujukan Seni Visual STPM,sayuran
hijau,pensel warna.
Refleksi : hanya 2 orang pelajar yang siap mewarna
dengan lengkap.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Hari/Tarikh
: Jumaat/1.2.2013
Tingkatan
: 5K8
Mata
Pelajaran : Pendidikan Seni
Visual
Masa :70 minit
Unit
Pembelajaran : 1.Penghasilan Seni
Visual-Seni Halus
Obj/hasil pembelajaran: Pelajar memahami
proses, gubahan dan fungsi Seni Visual serta
berkomunikasi dalam semua bidang seni berkaitan.
Aktiviti Pembelajaran : Catan-Gambarkan
suasana bebarapa orang memancing ikan di sungai.
Prosedur : 1.Penerangan kehendak
soalan.
2.Perbincangan objek
yang sesuai dengan kehendak soalan.
3.Mula
membuat lakaran dengan menggunakan pensel.
BBM : Contoh Lukisan
,gambar orang memancing,.pensel 2B, 3B ,5B dan 7B.
Refleksi : pelajar dapat memberi
pendapat dengan menyebut imej-imej yang
Sesuai dengan tajuk memancing.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Hari/Tarikh :
Khamis/31.1.2013
Tingkatan :
6AK5
Mata Pelajaran :
Seni Visual
Masa :
70 minit
Unit Pembelajaran :
Kajian Satu Objek.
Obj/Hasil Pembelajaran: 1.Pelajar dapat membuat kajian
visual terhadap sifat objek
2.Pelajar dapat menimbulkan sifat objek
sayuran dengan teknik
dan media pensel warna.
Aktiviti :
Lukisan Satu Objek:Menimbulkan sifat sayuran-media
Pensel Warna.
Prosedur :1.
pelajar sambung aktiviti mewarna lakaran masing-masing dengan media
Kering.
BBM : Buku Rujukan Seni Visual STPM,sayuran
hijau,pensel warna.
Refleksi : semua pelajar berjaya menyiapkan tugasan
masing-masing.
Kualiti mewarna masih ditahap sederhana bagi
kebanyakan pelajar.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Hari/Tarikh :
Sabtu/2.2.2013
Tingkatan :
6AK5
Mata Pelajaran :
Seni Visual
Masa :
70 minit
Unit Pembelajaran :
Kajian Satu Objek.
Obj/Hasil Pembelajaran: 1.Pelajar dapat membuat kajian
visual terhadap sifat objek
2.Pelajar dapat menimbulkan sifat objek
berjalinan dengan teknik
dan media pensel warna.
Aktiviti :
Lukisan Satu Objek:Menimbulkan jalinan pada objek-media
Pensel Warna.
Prosedur :1.
Pelajar membuat pemerhatian pada bakul rotan.
2.penerangan guru cara membuat kadar banding dan
Menimbulkan jalinan pada bakul rotan.
3.pelajar membuat lakaran.
BBM : Buku Rujukan Seni Visual STPM,bakul rotan,pensel
warna.
Refleksi : masih ada pelajar yang kadar bandingnya
kurang tepat.
No comments:
Post a Comment