RPH KARTINI SAHAMAT

Monday, June 18, 2012

RPH MINGGU KE 24


Hari/Tarikh                          : Isnin/11.6.2012
Tingkatan                            : 6AK5
Mata Pelajaran                    : Seni Visual
Perkara                               : Pemulangan Kertas Peperiksaan 1 dan 2
Aktiviti                                : 1.Pemulangan kertas 1 dan 2
                                             2.penjelasan cara pemarkahan dan analisis keputusan
                                                Setiap pelajar.

**********************************************************************************
Hari/Tarikh                          : Isnin/11.6.2012
Tingkatan                            : 4K6
Mata pelajaran                    : PSV
Perkara                               :1.Pemulangkan kertas Peperiksaan 1 dan 2.
Aktiviti                                : 1.Pemulangan Kertas 1 dan 2.
                                             2.Penjelasan cara pemarkahan dan analisis keputusan
                                                Setiap pelajar.
**********************************************************************************
Hari/Tarikh                          : Isnin/11..6.2012
Tingkatan                            : 6RK5
Mata Pelajaran                    : Seni Visual
Masa                                   : 70 minit
Unit Pembelajaran               : Apresiasi Seni Visual
Obj/Hasil Pembelajaran       :a)memerihalkan pengertian pengkaryaan dan perekaan dalam
                                               Seni visual.
                                            b)mengkategorikan pengkaryaan dan perekaan mengikut bidang.
Aktiviti                                :1.1.1)Perekaan-Reka Bentuk Persekitaran
                                                     Landskap.
Prosedur                             :1. Pembentangan tajuk pemeblajaran oleh pelajar.
                                            2.ulasan dari guru.
                                            3.membuat cacatan nota dengan merujuk buku.
BBM                                  : Buku rujukan SV STPM, majalah Laman, maklumat
                                             dari internet.
Refleksi                               : Pelajar sudah mengetahui elemen-elemen penting
                                             Dalam mereka bentuk landskap.

**********************************************************************************
Hari/Tarikh                          : Selasa/12.6.2012
Tingkatan                             : 6AK5
Mata Pelajaran                    : Seni Visual
Masa                                   : 70 minit
Perkara                                : Pembetulan  Kertas Peperiksaan
Objektif                               : 1)Pelajar dapat memberi  fakta yang menepati kehendak
                                                soalan
                                             2) pelajar memahami teknik menjawab soalan esei
                                                 dengan betul.
Aktiviti                                 :1.perbincangan soalan struktur bahagian A.
BBM                                   : Buku Rujukan Seni Visual STPM.
Refleksi                               : pelajar telah merujuk buku-buku untuk mendapat
                                            Jawapan yang tepat,pelajar juga menunjukkan
                                            Sikap kesungguhan ketika sesi perbincangan.


Hari/Tarikh                          : Rabu/13..6.2012
Tingkatan                            : 6RK5
Mata Pelajaran                    : seni Visual
Masa                                   : 70 minit
Unit Pembelajaran                : Apresiasi Seni Visual
Obj/Hasil Pembelajaran        :a)memerihalkan pengertian pengkaryaan dan perekaan dalam
                                                Seni visual.
                                             b)mengkategorikan pengkaryaan dan perekaan mengikut bidang.
Aktiviti                                 :1.1.1)Perekaan-Reka Bentuk Hiasan Dalaman
Prosedur                              :1. Pembentangan tajuk pembelajaran oleh pelajar.
                                             2.ulasan dari guru.
                                             3.membuat cacatan nota dengan merujuk buku.
BBM                                   : Buku rujukan SV STPM, majalah Laman, maklumat
                                             dari internet.
Refleksi                                : Pelajar sudah mengetahui elemen-elemen penting
                                              Dalam mereka bentuk hiasan dalaman.Pelajar juga dapat
                                              Pelajar juga dapat memberi  permasalahan  kajian.

**********************************************************************************

Hari/Tarikh                          :Rabu/13.6.2012
Tingkatan                            :4K8
Mata pelajaran                    : PSV
Perkara                               :1.Pemulangkan kertas Peperiksaan 1 dan 2.
Aktiviti                                : 1.Pemulangan Kertas 1 dan 2.
                                            2.Penjelasan cara pemarkahan dan analisis keputusan
                                               Setiap pelajar.

Hari/Tarikh                         : Khamis/14.6.2012
Tingkatan                            :6AK5
Mata Pelajaran                   : Seni Visual
Masa                                  : 2 jam 40 minit
Unit Pembelajaran               : Penghasilan Projek 970/3
Obj/Hasil Pembelajaran       : 1.Pelajar dapat membuat teknik glazing,impasto,hardedge,
                                                Pointlisme, kesan teksture dengan menggunakan media
                                                 Akrilik.
Aktiviti                                : 1.Penerangan dari guru dan tunjuk cara bagi kesemua teknik.
                                             2.Pelajar membuat cubaan teknik-teknik yang ditunjukkan.
BBM                                   : warna akrilik,pallet knife,berus,sikat,garpu.
Refleksi                                : teknik glazing semua pelajar dapat menghasilkannya.teknik
                                             Impasto seorang pelajar kurang berjaya kerana melakukan
                                             Kesilapan iaitu mencampurkan warna dengan air.
********************************************************************************

Hari/Tarikh                          : Khamis/14.6.2012
Tingkatan                            : 4K8
Mata Pelajaran                    : PSV
Masa                                  : 70 minit
Unit Pembelajaran               :Komunikasi Visual-Reka Bentuk Grafik.
Obj/Hasil Pembelajaran       :1.Murid-murid memahami proses mereka bentuk,mengenalpasti
                                               Masalah/spesifikasi.
                                            2.menginterpertasi  maklumat dan memperkembangkan daya
                                               Imaginasi melalui eksperimentasi gayaan.
Aktiviti                                 : Reka Bentuk Penerbitan
Prosedur                              : 1.Penerangan isi pembelajaran oleh guru.
                                              2.mencatat nota.
                                              3.pembahagian ahli kumpulan untuk kerja secara berpasangan.
                                              4.penerangan latihan amali kepada pelajar.
BBM                                   : Buku Rujukan PSV SPM, contoh poster,kulit buku.
Refleksi                               : Pelajar telah melengkapkan nota.aktiviti amali akan disambung
                                             Ke minggu berikutnya.
********************************************************************************

Hari/Tarikh                          : Jumaat/15.6.2012
Tingkatan                            :6RK5
Mata Pelajaran                    : Seni Visual
Masa                                   : 70 minit
Unit Pembelajaran                : Apresiasi Seni Visual
Obj/Hasil Pembelajaran        :Pelajar dapat memerihalkan dan membuat penghayatan terhadap proses
                                             dan karya seni visual.
Aktiviti                                 : Definisi Apresiasi (pemikiran,emosi,nilai,makna dlm bentuk karya)
Prosedur                              :1.Penerangan isi pembelajaran
                                             2.pelajar mencatat nota.
                                             3. sesi soal jawab.
BBM                                   : Buku Rujukan Seni Visual STPM,buku” Mendekati Seni Lukis dan Seni Reka
Refleksi                                : Pelajar memahami elemen yang digunapakai dalam menilai dan
                                              Menghargai hasil seni visual.
               
  

                                                 








No comments:

Post a Comment