Hari/Tarikh :
Isnin/11.6.2012
Tingkatan :
6AK5
Mata Pelajaran :
Seni Visual
Perkara :
Pemulangan Kertas Peperiksaan 1 dan 2
Aktiviti :
1.Pemulangan kertas 1 dan 2
2.penjelasan cara pemarkahan dan analisis
keputusan
Setiap pelajar.
**********************************************************************************
Hari/Tarikh :
Isnin/11.6.2012
Tingkatan :
4K6
Mata pelajaran :
PSV
Perkara :1.Pemulangkan
kertas Peperiksaan 1 dan 2.
Aktiviti :
1.Pemulangan Kertas 1 dan 2.
2.Penjelasan cara pemarkahan dan analisis
keputusan
Setiap pelajar.
**********************************************************************************
Hari/Tarikh :
Isnin/11..6.2012
Tingkatan :
6RK5
Mata Pelajaran :
Seni Visual
Masa :
70 minit
Obj/Hasil Pembelajaran :a)memerihalkan
pengertian pengkaryaan dan perekaan dalam
Seni visual.
b)mengkategorikan pengkaryaan dan perekaan
mengikut bidang.
Aktiviti :1.1.1)Perekaan-Reka
Bentuk Persekitaran
Landskap.
Prosedur :1.
Pembentangan tajuk pemeblajaran oleh pelajar.
2.ulasan dari guru.
3.membuat cacatan nota dengan merujuk buku.
BBM :
Buku rujukan SV STPM, majalah Laman, maklumat
dari internet.
Refleksi : Pelajar sudah mengetahui
elemen-elemen penting
Dalam mereka bentuk landskap.
**********************************************************************************
Hari/Tarikh :
Selasa/12.6.2012
Tingkatan :
6AK5
Mata Pelajaran :
Seni Visual
Masa :
70 minit
Perkara :
Pembetulan Kertas Peperiksaan
Objektif :
1)Pelajar dapat memberi fakta yang
menepati kehendak
soalan
2) pelajar memahami teknik menjawab soalan
esei
dengan betul.
Aktiviti :1.perbincangan
soalan struktur bahagian A.
BBM :
Buku Rujukan Seni Visual STPM.
Refleksi :
pelajar telah merujuk buku-buku untuk mendapat
Jawapan yang tepat,pelajar juga menunjukkan
Sikap kesungguhan ketika sesi perbincangan.
Hari/Tarikh :
Rabu/13..6.2012
Tingkatan :
6RK5
Mata Pelajaran :
seni Visual
Masa :
70 minit
Unit Pembelajaran :
Apresiasi Seni Visual
Obj/Hasil Pembelajaran :a)memerihalkan
pengertian pengkaryaan dan perekaan dalam
Seni visual.
b)mengkategorikan pengkaryaan dan perekaan mengikut
bidang.
Aktiviti :1.1.1)Perekaan-Reka
Bentuk Hiasan Dalaman
Prosedur :1.
Pembentangan tajuk pembelajaran oleh pelajar.
2.ulasan dari guru.
3.membuat cacatan nota dengan merujuk buku.
BBM :
Buku rujukan SV STPM, majalah Laman, maklumat
dari internet.
Refleksi :
Pelajar sudah mengetahui elemen-elemen penting
Dalam mereka bentuk hiasan
dalaman.Pelajar juga dapat
Pelajar juga dapat memberi permasalahan
kajian.
**********************************************************************************
Hari/Tarikh :Rabu/13.6.2012
Tingkatan :4K8
Mata pelajaran :
PSV
Perkara :1.Pemulangkan
kertas Peperiksaan 1 dan 2.
Aktiviti :
1.Pemulangan Kertas 1 dan 2.
2.Penjelasan cara pemarkahan dan analisis
keputusan
Setiap pelajar.
Hari/Tarikh :
Khamis/14.6.2012
Tingkatan :6AK5
Mata Pelajaran :
Seni Visual
Masa :
2 jam 40 minit
Unit Pembelajaran :
Penghasilan Projek 970/3
Obj/Hasil Pembelajaran : 1.Pelajar dapat membuat teknik
glazing,impasto,hardedge,
Pointlisme, kesan teksture dengan menggunakan
media
Akrilik.
Aktiviti :
1.Penerangan dari guru dan tunjuk cara bagi kesemua teknik.
2.Pelajar membuat cubaan teknik-teknik yang
ditunjukkan.
BBM :
warna akrilik,pallet knife,berus,sikat,garpu.
Refleksi :
teknik glazing semua pelajar dapat menghasilkannya.teknik
Impasto seorang pelajar kurang berjaya kerana
melakukan
Kesilapan iaitu mencampurkan warna dengan air.
********************************************************************************
Hari/Tarikh :
Khamis/14.6.2012
Tingkatan :
4K8
Mata Pelajaran :
PSV
Masa :
70 minit
Unit Pembelajaran :Komunikasi
Visual-Reka Bentuk Grafik.
Obj/Hasil Pembelajaran :1.Murid-murid memahami proses mereka
bentuk,mengenalpasti
Masalah/spesifikasi.
2.menginterpertasi maklumat dan memperkembangkan daya
Imaginasi melalui eksperimentasi gayaan.
Aktiviti :
Reka Bentuk Penerbitan
Prosedur :
1.Penerangan isi pembelajaran oleh guru.
2.mencatat nota.
3.pembahagian ahli kumpulan untuk kerja
secara berpasangan.
4.penerangan latihan amali kepada pelajar.
BBM :
Buku Rujukan PSV SPM, contoh poster,kulit buku.
Refleksi :
Pelajar telah melengkapkan nota.aktiviti amali akan disambung
Ke minggu berikutnya.
********************************************************************************
Hari/Tarikh :
Jumaat/15.6.2012
Tingkatan :6RK5
Mata Pelajaran :
Seni Visual
Masa :
70 minit
Unit Pembelajaran :
Apresiasi Seni Visual
Obj/Hasil Pembelajaran :Pelajar dapat memerihalkan dan
membuat penghayatan terhadap proses
dan karya seni visual.
Aktiviti :
Definisi Apresiasi (pemikiran,emosi,nilai,makna dlm bentuk karya)
Prosedur :1.Penerangan
isi pembelajaran
2.pelajar mencatat nota.
3.
sesi soal jawab.
BBM :
Buku Rujukan Seni Visual STPM,buku” Mendekati Seni Lukis dan Seni Reka
Refleksi :
Pelajar memahami elemen yang digunapakai dalam menilai dan
Menghargai hasil seni visual.
No comments:
Post a Comment