Hari/Tarikh | Isnin /18.4.2011 |
Tingkatan | 6AK5 |
Masa | 4 waktu. |
Mata pelajaran | Seni Visual |
Unit Pembelajaran | Penyediaan Portfolio dan hasil karya: Lakaran dan olahan. |
Objektif/Hasil Pembelajaran | -pelajar seharusnya mengetahui karya perlu dihasilkan berdasarkan disiplin pengkaryaan . -pendedahan kepada peajar tentang pengertian, keperluan dan pendekatan penyeldikan yang sesuai supaya dapat mencungkil penemuan-penemuan yang bermutu dalam bidang seni visual. |
Aktiviti Pembelajaran | 1membuat lakaran dan olahan perkembangan idea menggunakan media pensil dan pen teknikal sebanyak 30 lakaran. 2.merakam gambar pelajaryang sedang membuat lakaran bersama sebahagian hasil lakaran sebagai memenuhi syarat dalam menghasilkan kerjakursus. |
BBM | kamera digital,gambar foto,pensil,pen teknikal. |
Refleksi | masih ada 5 orang pelajar yang belum diambil gambar proses kerja mereka. |
Hari/Tarikh | Selasa/19.4.2011 |
Tingkatan | 5AK3 |
Masa | 70 minit |
Mata Pelajaran | Seni Visual |
Unit Pembelajaran | Penghasilan Seni Visual: Komunikasi Visual (Rekabentuk grafik) |
Objektif/Hasil Pembelajaran | -Memahami proses merekabentuk identiti korporat. -mengaplikasi asas senireka secara kritis dan kreatif dalam pencarian idea serta penghasilan karya seni. |
Aktiviti Pembelajaran | 1.penjelasan makna dan fungsi identiti korporat. 2.pemberian nota bertulis. 3.penerangan latihan amali yang akan dibuat pada hari berikutnya. |
BBM | buku rujukan seni visual SPM, contoh kad nama perniagaan,sampul surat. |
Refleksi | pelajar bersedia dengan aktiviti amali hari Rabu 20.4.2011. |
Hari/Tarikh | Rabu/20.4.2011 |
Tingkatan | 5K3 |
Masa | 70 minit |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual. |
Unit Pembelajaran | Penghasilan Seni Visual: Komunikasi Visual (Rekabentuk grafik) |
Objektif/Hasil Pembelajaran | -Memahami proses merekabentuk identiti korporat. -mengaplikasi asas senireka secara kritis dan kreatif dalam pencarian idea serta penghasilan karya seni. |
Aktiviti Pembelajaran | 1.menunjukkan contoh identiti korporat yang ada . 2.penjelasan langkah-langkah menghasilkan logo dan kad nama identiti korporat. 3.merekacipta logo syarikat pembekal alat sukan secara berpasangan.Setiap ahli digalakan membuat perbincangan dan membuat bebrapa lakaran. |
BBM | set identiti korporat, carta langkah-langkah merekabentuk logo,buku rujukan SPM. |
Refleksi | logo belum siap direkabentuk,pelajar masih diperingkat membuat perbincangan dan beberapa lakaran ringkas.Sambung ke minggu 17. |
Hari/Tarikh | Rabu/20.4.2011 |
Tingkatan | 6AK5 |
Masa | 70 minit |
Mata Pelajaran | Seni Visual. |
Unit Pembelajaran | Penyediaan Portfolio dan hasil karya: Lakaran dan olahan. |
Objektif/Hasil Pembelajaran | -pelajar seharusnya mengetahui karya perlu dihasilkan berdasarkan disiplin pengkaryaan . -pendedahan kepada peajar tentang pengertian, keperluan dan pendekatan penyeldikan yang sesuai supaya dapat mencungkil penemuan-penemuan yang bermutu dalam bidang seni visual. |
Aktiviti Pembelajaran | 1.sambungan aktiviti membuat lakaran olahan menggunakan media pen teknikal dan pensil. 2.merakam gambar beberapa orang pelajar yang sedang dalam proses menghasilkan kerja-kerja lakaran olahan. |
BBM | gambar foto,buku rujukan seni visual STPM,kamera digital,pen teknikal, pensil. |
Refleksi | masih ada 2 lagi pelajar yang belum dirakam gambar kerja proses mereka. |
Hari/Tarikh | Khamis/21.4.2011 |
Tingkatan | 6AK5 |
Mata Pelajaran | Seni Visual |
Masa | 70 minit |
Unit pembelajaran | Penyediaan Portfolio dan hasil karya: Lakaran dan olahan. |
Objektif/Hasil Pembelajaran | -pelajar seharusnya mengetahui karya perlu dihasilkan berdasarkan disiplin pengkaryaan . -pendedahan kepada peajar tentang pengertian, keperluan dan pendekatan penyeldikan yang sesuai supaya dapat mencungkil penemuan-penemuan yang bermutu dalam bidang seni visual. |
Aktiviti Pembelajaran | 1.menyemak lakaran olahan setiap pelajar. 2. bagi pelajar yang belum cukup jumlah lakaran olahan diteruskan dengan aktiviti melakar . 3.pelajar yang telah cukup lakaran olahan subjek matter diteruskan dengan lakaran mukataip. 4.meneruskan aktiviti merakam gambar pelajar yang sedang membuat lakaran menggunakan media pen dan pensil. |
BBM | gambar foto, buku rujukan seni visual STPM. |
Refleksi | lakaran huruf pelajar kurang kemas cikgu memberi beberapa teknik melukis dengan kemas dan tepat. |
HARI JUMAAT 22.4.2011 GOOD FRIDAY CUTI UMUM.